עורך דיו נפגעי גזזת

נפגעי גזזת

נפגעי גזזת
נפגעי גזזת

עו"ד לתביעות גזזת – גזזת – רקע כללי

מחלת הגזזת הינה מחלת עור פטרייתית מדבקת ביותר המוכרת מזה מאות שנים.

בראשית דברינו רק נציין כי תביעה של נפגעי גזזת מושתתת על דיני הנזיקין, וכעו"ד נזיקין אנו מתמחים בנושא זה.

לקראת סוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 ובשביל לטפל במחלת הגזזת ,החלו לעשות שימוש בהקרנות רנטגן על מנת לטפל במחלה.

מחלת הגזזת נפוצה גם בישראל של תחילת המאה ה-20 אך לקראת קום המדינה הצליחו למגר את המחלה כמעט לחלוטין.
עם גלי העלייה ההמוניים של שנות ה-40 וה-50 החלו לצוץ שוב מקרים של גזזת, ולכן יזם משרד הבריאות מבצע לביעור הגזזת בקרב העולים, מבצע אשר כלל טיפולים בהקרנות רנטגן.
הטיפול בהקרנות גרם להתפתחות של תאים סרטניים או גידולים שפירים ובמרוצת השנים פורסמו מחקרים רבים בנושא אשר עמדו על הקשר שבין הטיפול לגזזת לבין הופעת גידולים.

בהמשך נסקור בקצרה ונציג מידע רלוונטי בנושא מחלת הגזזת, החוק לפיצוי נפגעי גזזת ומהותו וזכויות מטופלי ההקרנות נגד מחלת הגזזת.

רקע היסטורי על מחלת הגזזת בישראל

שנות החמישים התאפיינו בעלייה ניכרת במספר העולים מארצות שונות. אצל חלק מילדי העולים התגלתה מחלת הגזזת. החרדה מפני ביטוייה החיצוניים של המחלה העניקה למדינה ולרשויות הבריאות לגיטימציה לנקיטת טיפול רפואי אינטנסיבי ורדיקלי.

הטיפול נגד הגזזת ניתן בין סוף שנות הארבעים לשנות השישים של המאה העשרים לעשרות אלפי ילדים, רובם ילדי עולים ממדינות צפון-אפריקה וערב.
הטיפולים בוצעו הן במרכזים באירופה טרם העלייה והן במרכזים בארץ שאליהם הובאו העולים – לעיתים ישירות מהאניות ולעיתים מן המעברות.
הטיפול כלל בידוד, גילוח של ראשי הילדים, תלישת שיערם בשעווה חמה והקרנות רנטגן חוזרות (שיטת "קיינבוך אדמסון").

צורת הטיפול הותירה בקרב העולים צלקות נפשיות רבות, וחמור מכך, לימים התברר קשר בין ההקרנות לבין מחלות קשות ובכלל זה, גידולים ממאירים, גידולים במוח, מנינגיומה, סוגי סרטן שונים ועוד.

מחלת הגזזת

גזזת (ringworm of the scalp, tinea capitis, favus) היא זיהום פטרייתי (דרמטופיטיות) המאופיין באזורי התקרחות והצטלקות, כשבאזורים הנגועים השערות גזוזות ונראות בצורת טבעות. יש לציין, כי הזיהום הפטרייתי יכול לחולל גם מחלות אחרות.
המחלה עלולה להופיע על כלל שטח העור, על הקרקפת, על השיער, הגוף, כפות הרגליים ולעתים גם בציפורניים.

התסמינים העיקריים של המחלה הם הופעת כתמים אדומים דמויי טבעת הגורמים לגירוד, פגיעה בזקיקי השיער וקרחות המתפשטות על גבי הקרקפת.

במקרים חמורים יותר עלולות להיות הפרשות מוגלתיות מהמקום הנגוע ואף זיהומיים משניים. מחלה זו הינה מדבקת מאוד, ומועברת מאדם אחד לשני באמצעות מגע ישיר של עור נגוע עם גופו של אדם בריא ואף משימוש בציוד משותף.

חקיקת החוק לפיצוי נפגעי גזזת, התשנ"ד- 1994

לאור הגילויים הללו ולאחר לחצים פוליטיים וחברתיים, החליטה המדינה להכיר בנפגעי טיפולי ההקרנות נגד מחלת הגזזת כאשר בשנת 1994 חוקק חוק הפיצויים לנפגעי גזזת.

החוק קובע כי מי שעבר הקרנות נגד מחלת הגזזת במדינת ישראל או בארצות המוצא, בין השנים 1946 ועד 1960, זכאי לפיצוי ממדינת ישראל בגין הנזקים שנגרמו לו.

למותר לציין, כי במקרים מסוימים בני משפחה של נפגעי טיפולי ההקרנות שהלכו לעולמם, רשאים לתבוע את הפיצויים מתוקף היותם שארי הנפגעים.

ההכרה בזכויות נפגעי הגזזת נבחנת ע"י מנגנון תביעה ייחודי בדרך של הגשת תביעה למשרד הבריאות, שנדונה בפני ועדות מומחים:
ועדת המומחים בוחנת אם הנפגע עבר טיפול הקרנה, ואם הוכח שכן — ועדה רפואית בוחנת את ההיבטים הרפואיים של המחלה, שמהם נגזר שיעור הפיצוי.

על מנת לזכות בפיצויים המגיעים לכם מומלץ להיוועץ בעו"ד גזזת המתמחה בענייין.

רכיב הפיצויים לנפגעי גזזת:

עורך דין גזזת יעביר כי גובה הפיצויים המשולמים על ידי המדינה לנפגעים תלוי בהיקף הנכות שנקבעה לנפגע על ידי הועדה רפואית. הועדה בודקת את מצבו הרפואי של הנפגע וזאת בהתאם לידוע אודות תופעות הלוואי של טיפולי ההקרנה.

להלן אחוזי הנכות המקנים פיצוי:

עורך-דין נזיקין , או עו"ד גזזת לשם העניין – ובמיוחד כזה אשר לו נסיון של שנים בתחום, יוכל לספר לכם כי נפגע אשר הוועדה הרפואית קבעה את נכותו בשיעור הנע בין 5% ועד 39% לצמיתות, זכאי לקבל מענק חד פעמי בסך של 1,590 ₪ עבור כל 1% נכות שנקבעה לו.

נפגע שנקבעו לו בין 40% נכות לצמיתות ל-74% נכות לצמיתות, זכאי לקבלת פיצוי חד פעמי בסך של כ-93,700 ₪.

נפגע שנקבעה נכותו על 75% לצמיתות ומעלה זכאי לקבלת סכום פיצויים חד פעמי בסך של כ-187,400 ₪.

בנוסף לסכומים אלו, זכאים אותם נפגעים אשר נכותם נקבעה על למעלה מ-40% לצמיתות, לקצבה חודשית בסכומים משתנים הנעים בין כ-908 ₪ ועד כ-2,207 ₪ למשך כל חייהם.

פירוט חלק מהמחלות אשר בגינן זכאים המטופלים לפיצוי

עו"ד גזזת יציג את עיקרי הליקויים המופיעים בחוק ובתקנות, תוך שיודגש כי רק הליקויים המופיעים ברשומות אלה מקנים פיצוי לנפגע:

  • גידולי מח: מנינגיומה, נוירומה אקוסטית, המנגיובלסטומה, שוואנומה, גליומה, מדולובסטומה, לימפוצה של מערכת העצבים המרכזית, גידולים באיזור בלוטת האצטרובל ו-Tumer Nerve Sheath

  • גידולי גולגולת

  • גידולים סרטניים בבלוטת הרוק

  • גידולים סרטניים בבלוטת התריס

  • גידולי סרטן העור באיזור הראש והצוואר כגון: מלנומה (Maligant Melanoma), קרצינומה של תאי הבסיס (Basal Cell Carcinoma – BCC), קרצינומה של תאי הקשקש (Suamous Cell Carcinoma)

  • גידולי מוח שפירים

  • סרטן הדם (Leukemia)

  • לימפומה

  • מיאלומה נפוצה

  • חוסר שיעור ו/או קרחות ו/או התקרחות באיזורי הצטלקות בעור הקרקפת

עו"ד מומחה לגזזת יסייע לכם בקבלת כל המידע הנחוץ לכם על מנת למצות את מיטב זכויוותיכם

עורך דיו נפגעי גזזת

מנינגיומה מוחית

מנינגיומה מוחית: נפגעי גזזת ובני משפחותיהם יכולים לתבוע את המדינה לפני כשמונה עשורים, מעט לפני קום המדינה, הגיעו לארץ עשרות אלפי עולים חדשים מרחבי העולם.

קרא עוד »
עורך דיו נפגעי גזזת

אדנומה של יתרת המוח

אדנומה של יתרת המוח: כיצד נפגעי הטיפולים נגד גזזת יכולים לממש את זכאותם לפיצויים? מהי אדנומה של יתרת המוח? בלוטת יתרת המוח (המכונה בלעז היפופיזה)

קרא עוד »
עורך דיו נפגעי גזזת

סרטן בלוטת התריס

סרטן בלוטת התריס: האם נפגעי טיפולים נגד גזזת יכולים לקבל פיצויים? אתם או הוריכם אובחנתם כחולים בסרטן בלוטת התריס לאחר שעברתם טיפולים נגד גזזת מעט

קרא עוד »
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!