בני 63 ומעלה?
סובלים מסרטן בלוטת הרוק?

מגיע לכם פיצויי!
אלפים כבר זכו איתנו בפיצוי נכבד!

לתיאום פגישת יעוץ ללא עלות התקשרו

תביעת סרטן בלוטת הרוק

פיצויים לנפגעי סרטן בלוטת הרוק:
משרדנו עוסק במיצוי זכויות לנפגעי סרטן בלוטת הרוק:
תביעות לפי החוק לפיצויי נפגעי גזזת, דיונים חוזרים, עררים, החמרות מצב.
בלוטת הרוק סרטן

יתכן שהמדינה חייבת לכם כסף!

אלפי חולים כבר מימשו את זכותם וקיבלו פיצויים בסך מיליוני שקלים מהמדינה.
נשמח לסייע לך בבדיקה מקצועית בדבר זכאותך לפיצוי כספי.

סרטן בלוטת הרוק: רשלנות באבחון, טיפול והגשת תביעה

בשנת 2009, מטופלת התלוננה על פצע מעל שפתה העליונה, ורופא המשפחה אבחן את הכיב כפצע הרפטי. לאחר כשנה, אותה מטופלת נפטרה כתוצאה מסרטן בבלוטת הרוק – סרטן נדיר, אך קטלני במקרים של אבחון לא נכון. אותו "פצע" התפשט בהדרגה לאזורים אחרים בראשה של המנוחה, לרבות האזור התת-לסתי, וגרורות של הגידול התפתחו גם בלימפה ובריאות. המקרה המצער הזה מדגים כיצד רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת הרוק עלול להוביל לתוצאות הרות אסון. אם אתם או מישהו מקרוביכם קיבל אבחון שגוי ו/או טיפול שגוי עבור סרטן מהסוג הזה – אתם זכאיים לפיצויים. במאמר הבא נסקור את מחלת סרטן בלוטת הרוק, ובאילו מצבים צריך להגיש תביעה בגין רשלנות.

סרטן בלוטת הרוק: תסמינים ודרכי אבחון

בחלל הפה יש שלושה זוגות של בלוטות רוק גדולות, הנקראות בלוטות "פרוטיד". הבלוטות הן בלוטות תת-לשונית, בלוטות מיצד האוזן, ובלוטות תת-לסתיות. מלבד זאת, יש גם מאות בלוטות רוק קטנות המפוזרות בחלל הפה, הגרון והאף, והן אינן נראות לעין.

גידולים בבלוטות סרטן הרוק נוצרים לרוב בבלוטות קטנות הנמצאות באזור החיך. למעלה מ-50% מגידולי בלוטת הרוק הם גידולים שפירים, כלומר אינם מתפשטים לרקמות אחרות. במקרים אחרים, עלולים להתפתח גידולים ממאירים שעלולים להתפשט לרקמות סמוכות, ולגרום לנזקים חמורים.

  • תסמינים של סרטן בלוטת הרוק כוללים:
  • התפתחות של גוש באזור הגרון
  • התפתחות של גוש באזור חלל הפה
  • התפשטות של גוש באזור הלחי
  • התפשטות של גוש באזור האוזן
  • שוני במראה של שני צידי הפנים

הגושים האלו אינם מלווים לרוב בכאבים. חלק מהאנשים שפיתחו סרטן בלוטת הרוק מתלוננים על אובדן תחושה בפנים, כאבים כרוניים, בעיות בבליעה, וחולשה כללית.

אבחון סרטן בלוטת רוק

כאשר מטופלים מתלוננים על הופעה של גוש, או תסמינים אחרים שצוינו מעלה – הרופא המטפל צריך לבצע בדיקה גופנית, ולקחת היסטוריה רפואית מפורטת של המטופל. מלבד הבדיקות האלו יש לבצע בדיקות מתקדמות נוספות – כמו CT. בדיקה כזו מראה האם יש מסה (גוש) בבלוטות הרוק. בדיקת MRI גם היא מאפשרת לבדוק אם ישנם גושים חשודים באזור חלל הפה, ורופאים מסוימים יורו גם על בדיקת PET CT.

כדי לבחון את הגוש ולבדוק האם הוא ממאיר או שפיר, יש לבצע גם בדיקת ביופסיה במחט (FNA) ולבחון את התאים מתחת למיקרוסקופ.

ישנם מקרים מסוימים שבהם רופאים מטפלים אינם מבצעים את הנדרש כדי לבחון אם מדובר בסרטן, ובמקרים האלו ניתן לתבוע את הרופא על רשלנות רפואית:

בדיקה לא מקיפה

כאשר מטופל מתלונן על הופעה של גושים או של תסמינים אחרים שעלולים להעיד על התפתחות של סרטן בבלוטת הרוק, הרופא המטפל צריך לתת הפניה לבדיקות נוספות. אם הרופא אינו מבצע בדיקה גופנית מקיפה, הוא מתרשל בתפקידו. במצב הזה, הסרטן עשוי לפתח גרורות לאזורים אחרים בחלל הפה וגם בגוף, מה שיוביל לטיפולים אגרסיביים בהמשך, או אפילו למוות.

טיפול לא נכון

כל מטופל צריך לקבל טיפול בהתאם לממצאים שעלו בבדיקות. למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם רופאים מטפלים אינם בונים פרופיל טיפול נכון. אם זה המקרה, התרחשה רשלנות רפואית שעלולה להוביל להתפתחות של המחלה, או לנזקים גופניים חמורים (בייחוד במקרים של טיפול כימותרפי לא נכון).

רשלנות בזמן הפניה ליועץ

במקרה שהזכרנו בתחילת המאמר, הרופא המטפל לא הפנה את המנוחה לבדיקה של יועץ מומחה, וגם לא ביצע מעקב בזמן. הפניה בזמן לרופא אחר, או רישום מוקפד יותר של המצב, היה יכול להציל את חייה של המטופלת. כלומר, רשלנות בזמן ההפניה ליועץ גם היא מהווה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית במקרים של סרטן בלוטת הרוק.

סרטן בלוטת הרוק: הגשת תביעות בגין רשלנות רפואית

גילוי מאוחר של סרטן, מכל סוג שהוא, לרבות סרטן בלוטת הרוק, הוא מסכן חיים. כאשר רופאים מטפלים אינם מבצעים בדיקות מקיפות בעקבות תלונות "שטחיות", אינם נותנים הפניה לרופאים מומחים, או מעניקים טיפול לא נכון/לא מעניקים טיפול בזמן – הם מתרשלים בתפקידם.

במקרים האלו, ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית ולקבל פיצויים כספיים על הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמים כתוצאה מההתרשלות. מדובר במקרים סבוכים למדי, ולכן חשוב להיעזר בסיוע משפטי הולם. משרד עורכי דין שפרגר ושות' מתמחה בתביעות נזיקין, לרבות רשלנות רפואית אונקולוגית. אם נפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית אונקולוגית, פנו אלינו לקבלת ייעוץ וסיוע משפטי מקצועי בכל עת.

 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!