כיצד לבחור עורך דין
כיצד לבחור עורך דין

עו"ד בתביעות נגד ביטוח לאומי

עו"ד בתביעות נגד ביטוח לאומי
עו"ד בתביעות נגד ביטוח לאומי

עו"ד בתביעות נגד ביטוח לאומי – המדריך המלא

ישנן סיבות רבות בעטיין ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי. תביעת אבטלה, תביעת מחלות מקצוע, דמי לידה, גמלת ילד נכה, קצבת נכות כללית, ועוד. על אף שתביעות אלו ניתן להגיש באופן עצמאי ולעיתים מקוון, הליכים אלו עשויים להיות מסורבלים ממה שחשבנו. מציאת הטופס הנכון, מילויו, והופעות מול הוועדות השונות שיחרצו את דין התביעה שלכם הן רק כמה מהנימוקים להיעזר בשירותיו של עורך דין לתביעות ביטוח לאומי.

למה לתבוע את המוסד לביטוח לאומי

כל אזרח ישראלי משלם דמי ביטוח לאומי מרגע הגיעו לגיל 18 לפי המודל הפרוגרסיבי כנגזרת מיכולת השתכרותו. בתמורה לכך, במידה ויום אחד הוא יזדקק לעזרה בגלל אחת מהסיבות לעיל, ביטוח לאומי יסייע לו. עזרה זו של יכולה להיות מתן קצבאות, גמלות, אחוזי נכות, סיוע מסוגים שונים ועוד. תביעה נגד ביטוח לאומי יכולה להיות ביטוחית – על מנת לקבל אתה סיוע, או משפטית – במידה והתובע וביטוח לאומי לא הצליחו להגיע לפשרה בנוגע לגובה הפיצוי.

מתי נצטרך עורך דין מומחה לתביעות ביטוח לאומי?

המפגש עם המוסד לביטוח לאומי מלא מטבעו בבירוקרטיה. עורך דין מטעמנו יעזור למלא את הטפסים, לצרף מסמכים נוספים במידה ויש צורך, ייצג אותנו בועדות ויגיש ערעור במידת הצורך. הוא ידאג שתהיו מודעים לכל הזכויות שלכם ולעיתים אף יוכל להשיג לכם הקלות או קצבאות נוספות. בועדות אלה חשוב שיהיה איתכם מישהו שמכיר את המינוחים המקצועיים ואת כל התהליכים על מנת שתקבלו את המקסימום שמגיע לכם. חשוב גם לזכור את הפן הנפשי במצב כזה. היעזרות בשירותי עורך דין המתמחה בביטוח לאומי תחסוך עוגמת נפש, זמן, התרוצצויות ותחושת חוסר אונים מול מוסד עצום.

תהליך הגשת התביעה

ישנן תביעות שניתן להגיש על ידי מילוי טפסים מקוונים בלבד ויש תביעות רפואיות, שהדרך להגשתן כרוכה בדרישות של הגשת אישורים, מסמכים, חוות דעת, דיונים בוועדות רפואיות ועוד. לכל תביעה יש טופס יעודי באתר של ביטוח לאומי. לאחר מילוי הטופס יש לשים לב האם ואילו מסמכים נוספים יש לצרף טופס. לאחר שליחת הטופס תזומנו לועדה. הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי מורכבת מרופא אחד או שניים שנקראים פוסקים רפואיים המומחים בתחומי רפואה רלוונטיים לתביעה. רופאי הוועדה אינם עובדי המוסד לביטוח לאומי והם ממונים על ידי שר הרווחה לשמש פוסקים בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי. לכן אסור להם לייעץ לתובע שום סוג של ייעוץ רפואי. בוועדה יושב גם מזכיר/ה – עובד הביטוח הלאומי, שתפקידו לרשום את דבריך ואת פרוטוקול הוועדה ולדאוג לשמירה על זכויותיך.

במידה והתובע סובל ממספר ליקויים רפואיים שדורשים בדיקה של יותר משני רופאים, הוא מופנה להיבדק אצל יועץ רפואי לפני או אחרי שמתקיימת הוועדה הרפואית. חוות הדעת של היועץ הרפואי מועברת לוועדה לצורך קביעת דרגת הנכות והעתק מחוות הדעת נשלח תובע. ההכנה לוועדה היא אחד בתפקידיו החשובים ביותר של עורך הדין שלכם. הן מהפן הבירוקרטי והן מהפן הייצוגי. עורך דין שמתמחה בתביעות לביטוח לאומי יכול להדריך אתכם מה להגיד ואיך לדבר והכנה זאת עשויה להטות את הכף.

לסיכום עו"ד בתביעות נגד ביטוח לאומי

מכיוון שכאזרחי המדינה שילמתם לביטוח כל חייכם, אם חס וחלילה נפגעתם ו/או נפגעה יכולת ההשתכרות שלכם, מגיע לכם פיצוי מביטוח לאומי. היעזרות בשירותי עורך דין המתמחה בתביעות מהסוג הזה משפרת את הסיכוי שלכם לקבל את מלוא הפיצוי שלכם פלאים.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!