חניית נכים

ביטוח לאומי קצבת ניידות

ביטוח לאומי קצבת ניידות
ביטוח לאומי קצבת ניידות

הביטוח הלאומי משמש בישראל כגוף המעניק לנפגעים בתאונות שונות וכן לנכים מסיבות רפואיות או מלידה, הטבות סוציאליות. אחת ההטבות, שהוכרזה כבר לפני יותר מחמישה עשורים היא קצבת ניידות. קצבה זו נועדה לממן את העלויות הכרוכות בסיוע של אדם נוסף בפעולות היום יום וכן ברכישה של כלי רכב שנועדו להתניידות, טיפולים רפואיים או הוצאות לשינוי הבית על מנת שיתאים לצרכי האדם שניידותו מוגבלת.

החוק מציב תנאים שונים על מנת לקבל את הגמלה כמו: גיל, שיעור המוגבלות בניידות וכן מיקום הנכות. נכות שאינה משפיעה על יכולתו של האדם לנוע בעצמו, לא תזכה את אותו אדם בגמלת הניידות.

על מנת לבדוק את הזכויות שלכם לקבלת קצבת ניידות מומלץ להעזר בעו"ד המכיר את התנאים השונים לקבלת הגמלה ולהציג בפני הוועדה של ביטוח לאומי את האישורים הדרושים. חשוב לדעת, כי שני אנשים בעלי אותה דרגת נכות עשויים לגלות כי בקשתו של אחד מהם לקבלת קצבת ניידות נדחתה ובקשתו של האחר התקבלה. מדוע? זאת בשל העובדה כי התנאים לקבלתה נוקשים והצגה לא נכונה של העובדות בוועדה עשויה להוביל לדחיית הבקשה.

מהם מאפייני הנכות שיגדילו את הסיכוי לקבלת הקצבה?

חוקי ביטוח לאומי מגדירים את המבוטחים כ"מוגבלים בניידות" אם שיעור המוגבלות עומד על 40% לפחות, במקרה שאותו אדם מחזיק ברישיון נהיגה. אדם שאינו מחזיק ברישיון יידרש על פי החוק לדרגת מוגבלות בניידות בשיעור גבוה הרבה יותר העומד על 60%. אותו אדם יקבל את הקצבה רק אם יש קרוב משפחה שמוגדר כ"מורשה לנהיגה" ומסיע אותו במשך חלק מהשעות. ניתן גם להגיש את הבקשה במקרה שהמוגבל בניידות מעסיק מטפל במשך מרבית היום וסועד אותו.

החוק בוחן גם את הגיל של אותו אדם. חשוב לדעת כי מוגבלים בניידות שעברו את גיל הפרישה או מטופלים צעירים מגיל שלוש לא יהיו זכאים לקבל קצבת ניידות.

סוגי הנכויות

הביטוח הלאומי הגדיר רשימה של סוגי סיבות שונות שהובילו למוגבלות בניידות שבעטין ניתן לבקש קצבת ניידות. ביניהן נמנים: שיתוקים, קומה נמוכה, מומים מולדים שהובילו לפגיעה ברגליים, פגיעה שנגרמה כתוצאה מהפרעות שונות במערכת הלימפה, קיצור רגל, אי ספיקה היקפית של העורקים ברגליים, קטיעות, קשיונות, נקיעות, החלפת מפרקים וסיבות רפואיות נוספות. כפי שאפשר לראות לא כל הסיבות הן סיבות מולדות ולעתים מדובר בפגיעה כתוצאה מטיפול רפואי שנועד להקל על הניידות אך עדיין משאיר את האדם עם מוגבלות בניידות באופן זמני או לכל אורך חייו.

תהליך הגשת קצבת ניידות

כאשר מקבלים עזרה מעו"ד המומחה בתביעות שונות כנגד הביטוח הלאומי, תוכלו לקבל סיוע בכל תהליך הגשת קצבת הניידות. החל מאיסוף המסמכים הרפואיים השונים ובחינת הזכאות לקבלת הכספים. תהליך הגשת הבקשה נראה פשוט לכאורה. מילוי של טופס המוצע על ידי הביטוח הלאומי, הוספת המסמכים הרפואיים הדרושים והגשת טופס לבדיקה רפואית מטעם הביטוח הלאומי.

בפועל, בעת הבדיקה הרפואית נציגי הביטוח הלאומי יבחנו את אחוזי הנכות וינסו לצמצמם ככל הניתן. כך, במידה ואין ברשותכם רישיון נהיגה ונכותכם תוגדר כפחות מ-60% אחוזי מוגבלות בניידות, התביעה שלכם עשויה להידחות ותפסידו סכום כספי ניכר. תהליך הערעור לאחר מכן מורכב ובמקרים רבים לא ניתן לשנות את ההחלטה הראשונית שניתנה על ידי הביטוח הלאומי.

עו"ד המתמחה בסיוע למוגבלים בניידות יודע אילו מסמכים להגיש ויכול להנחות אתכם בתהליך הארוך שעוברים מגישי התביעה. חשוב לדעת כי מדובר בקצבה שיכולה ללוות אתכם במשך מרבית חייכם ומדובר בסכום כספי שיכול לכסות את כל הטיפול והעזרה לה תזדקקו בשנים אלה.

העזרה הזו, במידה ואינה משולמת על ידי הביטוח הלאומי או פוליסת ביטוח בריאות פרטית, יכולה להצטבר לאורך שנים לעשרות אלפי שקלים ולפגוע ברווחתכם וברווחת משפחתכם. לכן, חשוב לקבל את מירב העזרה בהגשת הבקשה על מנת שתוכלו להתחיל לקבל את הקצבה.

חשוב לדעת, כי לצד קצבת ניידות אתם זכאים גם לקצבת נכות המבוססת על אחוזי הנכות שלכם שאינם קשורים ליכולת להתנייד. רבים מבעלי הנכויות מגלים כי אין ביכולתם להשתכר מעבודה מוגבלת ונאלצים לחיות אך ורק מהקצבה המוענקת להם במשך כל חייהם. במהלך ההכנות לבקשת הקצבאות, תוכלו להכיר את הזכויות המגיעות לכם וכיצד ניתן לממשן?

הגשתי בעבר בקשה לקצבה ונדחיתי – האם ניתן לערער על כך בסיוע עו"ד?

אם בעבר הגשתם תביעה לקצבה זו וקיבלתם דחייה, ניתן לבחון את האפשרות להגיש תביעה מחודשת. חשוב לדעת כי לפעמים קיימת החמרת מצב המעלה את אחוזי המוגבלות בניידות ועלייה של מספר אחוזים עשויה להיות ההבדל בין תביעה שנדחית לתביעה שמתקבלת.

כמובן שיש לבחון לעומק את המקרה שלכם, לדעת מהן הסיבות שהובילו למוגבלות בניידות ולזהות האם הסיבה שהתביעה נדחתה קשורה לכך שהמוגבלות בניידות אינה נגזרת של אחת הסיבות המוגדרות במפורש בחוק הביטוח הלאומי. בנוסף, יתכן והדחייה קשורה ליכולתכם לנהוג או לכך שיש ברשותכם רישיון, לעובדה כי אין אדם המסייע לכם להתנייד במרבית שעות היום או לדרך הצגה לא נכונה של הממצאים הרפואיים.

הניסיון הרב של משרדנו בתחום התביעות לקבלת קצבאות רפואיות מהביטוח הלאומי, מאפשר לנו לנסות ולהעריך את סיכוי הצלחת הערעור. במידה ונראה כי יש סיכוי, נוכל להנחות אתכם אילו מסמכים רפואיים להציג? כיצד לקבוע את הבדיקות הרפואיות המתאימות? ואילו שינויים עליכם לבצע באורח החיים או בדרך הטיפול והסיעוד במהלך היום על מנת להיות זכאים לקצבה?

לסיכום, תהליך הטיפול והגשת התביעות מול הביטוח הלאומי הוא אכן ארוך ומתיש. פעמים רבות נדרשת בקיאות רבה בדרך בה מחושבות הקצבאות ומתקבלת ההחלטה למי להעניקן. הניסיון למנוע מאנשים שאינם זכאים לקצבה, פוגע לעתים דווקא בחלשים ביותר הזקוקים לקצבה למחייתם. לכן, חשוב לקבל סיוע מקצועי ממשרד המתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי ולעמוד על זכויותיכם. עורך הדין יבצע את התהליך עבורכם. את פירות המאבק הזה, במידה והצליח, תוכלו לקטוף מעט לאחר אישור התביעה למשך עשורים רבים ולהתמודד עם המוגבלות בניידות בצורה קלה יותר תוך קבלת המימון למירב הסיוע על ידי בני המשפחה או אדם חיצוני בשכר.

 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!