גידול שפיר במוח

גידול שפיר במוח
גידול שפיר במוח

גידול שפיר במוח ורשלנות רפואית תחת החוק

גידול שפיר במוח הוא גידול עם גבולות ברורים, שתאיו אינם מתפשטים לאיברים אחרים בגוף. שכיחותם של הגידולים האלו גבוהה יחסית, אך ישנם מקרים שבהם כלל לא מאבחנים גידולים שפירים. במקרים האלו, או במקרים שבהם יש אבחון שגוי של המצב, ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, ולקבל פיצויים בהתאם.

מה זה גידול שפיר?

כאמור, גידול שפיר הוא גידול תחום, והתאים שלו אינם מתפשטים לאיברים אחרים (בניגוד לגידול ממאיר). הגידול השפיר במוח הנפוץ ביותר הוא מנינגיומה (Meningioma), ובסך הכל מדווחים כ-20 מקרים של גידולים שפירים במוח לכל מאה אלף איש.

למרות שגידולים שפירים נחשבים ל"לא מזיקים", אבחון נכון שלהם יכול להשפיע במידה ניכרת על בריאותו של האדם שהתפתח במוחו גידול. ישנם גידולים שהם גידולי ביניים – גידולים שנמצאים בטווח בין גידולים שפירים וממאירים, ואם מאבחנים גידול שפיר בצורה שגויה, עלולים לפספס גידול ביניים שעלול להפוך למזיק.

גידול המנינגיומה, כאמור, הוא השכיח ביותר במערכת העצבים, והוא מתפתח בשכבת הקרום שעוטפת את חלקי המוח. כתוצאה מכך, מנינגיומה יכולה להתפתח למספר אזורים, לרבות שני חצאי המוח, היקף המוח, תעלת עמוד השדרה, ובסיס הגולגולת.

תסמינים של גידול שפיר במוח

גידול שפיר במוח הוא מסת תאים מתאי רקמות המוח או תאי המוח, עם תאים שמתחלקים באופן לא תקין.

כאשר מתפתח גידול שפיר במוח, הוא יתאפיין במספר תסמינים מסגירים:

  • בעיות שמיעה
  • בעיות ראייה
  • בעיות בריכוז, דיבור וזיכרון
  • בעיות באיזון גופני (בעיות בשיווי משקל)
  • שיתוק בכל הפנים, או בחלק מהפנים
  • כאבי ראש
  • בחילות והקאות
  • אובדן תחושה בקצות הגפיים

התסמינים האלו אינם אופייניים לגידול שפיר במוח בלבד, ובגלל זה הם יכולים להעיד על מחלות אחרות. כאשר אדם מתלונן על התסמינים האלו בפניי רופא המשפחה – על הרופא להזמין דגימות דימות (MRI או CT) כדי לשלול גידול, או כדי לאבחן מצבים אחרים במדויק.

גידול שפיר במוח: רשלנות רפואית

ישנם מספר מקרים שבגינם ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית על גידול רפואי:

אבחון שגוי

ישנם מספר סוגים של גידולים במוח; כדי לטפל בכל גידול בצורה מדויקת ולהוציא את המטופל/ת מכלל סכנה – יש לאבחן את הגידול במדויק, ולקבוע הליך טיפול בהתאם. ישנם הבדלים משמעותיים בין גידול שפיר במוח ובין גידול ממאיר במוח, אך ישנם לא מעט מקרים של אבחון שגוי. כאשר הרופא המטפל מאבחן גידול שפיר כגידול ממאיר, או להיפך – תוצאותיו של האבחון השגוי עשויות להיות הרסניות. במקרה של אבחון שגוי, גם הטיפול יהיה שגוי, ומכאן נובעות בעיות רבות.

אי-אבחון של המצב

ישנם מקרים שבהם רופאים פוטרים תסמינים מסוימים כ"לא רציניים". כלומר, ישנם מקרים שבהם רופאים כלל אינם מפנים אנשים עם גידול במוח לבדיקות מתאימות. אם אדם עם גידול במוח אינו מופנה לבדיקות CT, MRI, ובדיקות נוספות לאבחון של גידול באופן מדויק – ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

עיכובים בהפניה

בתחילת הדרך, גידול במוח גורם לתסמינים כלליים, שמתאימים גם למחלות אחרות. כאשר התסמינים אינם חולפים, יש לתת למטופל/ת הפניה לנוירולוג. הנוירולוג, בתורו, יבדוק את התסמינים, ויבחן האם מדובר בבעיה גופנית או אולי בעיה פסיכולוגית. כאשר הרופא המטפל אינו נותן הפניה לנוירולוג – מדובר ברשלנות רפואית שלא מאפשרת לאבחן גידולים בזמן.

מתן טיפול שגוי

מתן של טיפול שגוי, ביצוע של ניתוח באופן שאינו מקובל, ושימוש בהליכים שאינם מתאימים לגידול נופל תחת ההגדרה של רשלנות רפואית.

הגשת תביעות על רשלנות רפואית בגין גידול שפיר במוח

כאשר מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית, מכל סוג שהיא, צריך לבחון האם מעשיו של הנתבע אינם סבירים. כלומר, המעשים אינם נופלים בסטנדרט של "האדם הסביר". כלומר, כיצד אדם אחר היה נוהג בנסיבות דומות. רופאים נמצאים בסטנדרט גבוה יותר, שכן יש להם השכלה רפואית, כך שצריך לבחון אותם תחת סטנדרט ה"רופא הסביר".

כלומר, צריך לבחון האם הרופא התנהג כמו שצריך להתנהג רופא מן השורה, והאם הרופא המטפל פועל תחת הנוהל הרפואי המקובל. אם הרופא אינו נהג כך, כלומר לא הפנה לבדיקות, אבחן את המצב בשורה שגויה, או סיפק טיפול שגוי, אזי הוא אשם ברשלנות רפואית.

כדי לזכות בתיקים מהסוג הזה, חשוב לקבל סיוע של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, לרבות גידולים שפירים במוח. משרד שפרגר ושות' מתמחה בתחום הנזיקין, לרבות תביעות על גידול שפיר במוח, ואנו זמינים לספק לכם ייעוץ מקצועי בכל עת – אם אתם או אדם קרוב אליכם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית.

 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!