החמרת מצב נכות כללית

בעלי מוגבלויות אשר מקבלים כבר קצבת נכות, אמנם נהנים מתוספת הקצבה המסייעת למחייתם, אך במקביל הם נאלצים להתמודד יום יום עם מצבם הבריאותי הלא פשוט, ולפעמים מצב זה הולך ומחמיר ומתדרדר. במצבים בהם נפגע כושר ההשתכרות הקיים של מקבל הקצבה, ובשל החמרה או הרעה במצבו, ייתכן וגובה הקצבה אינו מספיק לו, והוא או היא יכולים להגיש בקשה לביטוח לאומי בגין 'החמרת מצב נכות כללית'.

מה היא החמרת מצב נכות כללית וכיצד ניתן לקבל אותה

החמרת מצב הנכות הכללית כשמה כן היא, מצב היכול להיגרם בשל מספר סיבות רפואיות, כל מקרה לגופו. כאשר מצב זה נוצר, באפשרותו של מקבל הקצבה שמצבו החמיר, להגיש בקשה נוספת לביטוח לאומי בשל החמרת מצב נכות כללית ולבדוק האם קיימת אפשרות לפתיחת התיק בעניינו, למטרת שינוי או הרחבת סעיפי הקצבה, הגדלת דרגת אי הכשירות, אחוז הנכות וכדומה.

בבואו להגיש בקשה להגדלת קצבת הנכות הכללית או הנכות מעבודה שיש לו בגין החמרת מצב הנכות, על מקבל הקצבה להציג אישורים ומסמכים התומכים בטענותיו להתדרדרות הרפואית. עליו למלא את הטופס הרלוונטי ובו פרטיו האישיים של מקבל הקצבה המבקש את הגדלתה, להצהיר על עבודה, הכנסות ודמי מחלה ב-12 החודשים האחרונים למועד הגשת הנבקשה, לרבות הכנסה מקרנות פנסיה ורנטה מחו"ל ותגמולים אחרים במידה ויש: תגמולי משרד הביטחון, תשלומים מחברת הביטוח, פיצויים עקב נכות ועוד. כמו כן יש למלא את כל הפרטים הרלוונטיים בסעיפים הנוגעים להכנסה מרכוש או מרווחי הון ועוד.

חשוב לזכור: הביטוח הלאומי יכול ליזום גם כן בדיקה מחודשת במידה והוא חושב שקיימת דווקא הקלה במצב הרפואי. כך או כך הליך הגשת הבקשה לבדיקת החמרת מצב נכות זהה להליך הראשוני. כמו כן חשוב לדעת שהבדיקה המחודשת לקביעת דרגת אי הכשירות של מגיש הבקשה יכולה להשפיע לאחר בדיקה גם על אחוזי הנכות הרפואית של אותו אדם.

יש לכם קצבת נכות ומצבכם הרפואי הוחמר? השאירו פרטים לבדיקת זכאותכם להגדלת קצבת הנכות הכללית בשל החמרת מצב נכות כללי עוד היום!

בדקו את זכאותכם להגדלת קצבת הנכות שלכם בשל החמרה במצבכם. זכרו שעליכם למלא את הטופס הנכון למילוי הבקשה ולהציג בפני המוסד לביטוח לאומי את כל הממצאים והאישורים הרפואיים והאחרים התומכים בטענתכם להחמרה במצבכם, בגינה מגיעה לכם את הגדלת קצבת הנכות.

טיפ: הגיעו מוכנים לוועדה הרפואית שכן שם ייקבע עתידכם בכל הנוגע לאישור קצבת הנכות, השארתה כפי שהיא, הגדלתה או הפחתתה. חשוב ביותר להגיע מוכנים ולא להיות מופתעים על ידי פקידי המוסד לביטוח לאומי המטפלים בבקשה.

הדרך הטובה ביותר להגיע מוכנים לכך היא על ידי סיוע מקצועי של עורך דין מומחה בנושא, שישפר בצורה משמעותית את סיכוייכם לאישור הבקשה להגדלת קצבת הנכות הכללית בשל החמרת מצבכם. בהצלחה.

 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!