תביעה בלוטת התריס

רשלנות רפואית – המדריך השלם

רשלנות רפואית
רשלנות רפואית

8 עובדות שאתם חייבים לדעת על תביעות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא החשש הגדול של כולנו, כאשר אנו ניגשים לקבלת טיפול רפואי זה או אחר. רובנו מכירים את הסעיף אשר פותח את שבועת הרופא, "קודם כל – אל תזיק", אולם לצערנו, לאורך ההיסטוריה ראינו שאין אלו פני הדברים תמיד וזאת חרף הרצון הטוב לסייע ולהעביר אדם טיפול באופן מוצלח אשר ישפר חייו בטווח הארוך.

לצד הכאבים שהטיפול הרפואי גורר, ההחלמה שעשויה לקחת זמן והעובדה כי קיים סיכון שההליך לא יצליח במאת האחוזים, תמיד מקנן בראשנו חשש שהרופא יבצע טעות אנוש, לא יתעדף נכון בין המקרים שהופקדו בידיו או יקבל החלטה לא נכונה בזמן אמת.

אנחנו רוצים לסמוך על הרופאים שלנו, שמטפלים ביקר לנו מכל – הגוף שלנו, או של בני-משפחתנו. ועדיין, גם הרופאים המומחים והמנוסים ביותר, שלמדו במשך שנים ארוכות, התמחו וצברו ניסיון, לא חפים מטעויות, אשר יכולות להתברר כמשנות חיים.

רופאים מצויים בלחץ רב, על כתפיהם מונחת אחריות רבה, ולעתים תנאי-עבודתם אינם אופטימליים. לכן סביר להניח שכבר שמעתם על מקרים של תביעות נזיקין בעקבות טעויות אנוש אשר נבעו מהסיבות השומות מעלה.

אם חלילה גיליתם זאת בעצמכם ואתם שוקלים את צעדיכם המשפטיים, קבלו 8 פרטי מידע קריטיים על הנושא החשוב הזה:

1. היקף התביעה והסכום שמתקבל בסופו של דבר עשויים להגיע למיליוני שקלים: כאשר מדובר בנזק בלתי הפיך, ההוצאות עשויות להגיע למיליוני שקלים, והתביעה בהתאם. למשל, כאשר בעת לידה נגרם ליילוד נזק בלתי הפיך, כמו שיתוק מוחין, שהופך אותו סיעודי לחיים שלמים. אלו הם ראשי הנזק, כלומר כימות של הסכום שעל המשפחה להוציא בגין הוצאות שונות לאורך השנים. במצב כזה, היילוד לא ישתכר בעתיד, ההוצאות הרפואיות והשיקומיות יהיו כבדות וממושכות, ועל כך ניתן לקבל פיצויים.

2. בעת תביעת רשלנות רפואית, הגוף אשר משלם את ההוצאות, במקרה של קבלת התביעה, הוא איננו הרופא באופן פרסונלי אלא חברת הביטוח. זהו סעיף "אחריות מקצועית". אליו לרוב מצטרפת תביעה לביטוח לאומי, אשר מטרתה היא הגדלת הקצבה.

3. תביעת רשלנות רפואית מצריכה עורך דין אשר מכיר היטב את התחום, אשר יסייע באיסוף המסמכים, בחינה מדוקדקת של קבלת ההחלטות של הרופא בזמן אמת, וכמובן הערכת ההוצאות הרבות שהחולה ומשפחתו נאלצו להוציא לאורך השנים. שקלול של כל אלו מהווה סכום התביעה.

4. ישנם שלושה מרכיבים לרשלנות: חובת הזהירות, התרשלות וגרימת נזק. לכל אחד מהם מאפיינים משלו, וכמובן עורך דין ידון בשלושתם על מנת להוכיח שנעשתה רשלנות בעת תביעת נזיקין.

5. ישנה עלייה ניכרת בשנים האחרונות בהיקף התביעות והסכומים הנתבעים. אחד הסעיפים המרכזיים הינו לידת ילד נכה. ניתן, אם כן, להצביע על שינוי במערכת המשפט כולה ובפסיקה של שופטים, אשר הובילה לעלייה הזאת. חשוב לציין שאין זה אומר שישנה ירידה באיכות הטיפול הרפואי.

6. ישנן אסכולות שונות בעולם המשפט ומחוצה לו בנושא תביעות אשר מוגשות בעקבות רשלנות. לפי הגישה האחת, ניתן למצוא הבדל בין רשלנות ובין טעות של הרופא אשר אינה מחייבת פיצוי, ואילו לפי גישה אחרת, מרחיבה יותר, כל נזק שנגרם באשמה הוא עילה לתביעה. למען האמת, במקרים רבים התביעה זוכה לעידוד מבחוץ, שכן רופאים אינם חסינים מטעויות.

7. תביעות נזיקין בגין טעויות של רופאים גוררות איתן דיון ציבורי רחב, אשר חולש על פני תחומים רבים בעולם הרפואה. כך, למשל, בשנים האחרונות ניתן לראות תפיסה שמגדילה את אחריות המוסד הרפואי כלפי החולה. כלומר, ניתן לראות כיצד נידונים סעיפים נוספים שלא זכו להתייחסות רבה בעבר, ובאופן כללי ניתן לראות כיצד הגישה המרחיבה בנושא דיני נזיקין צוברת פופולריות רבה עם השנים. מן הסתם העניין מעלה דילמות רבות היכן עובר הגבול, מהן זכויות החולה, מהן זכויות המוסד הרפואי ועוד ועוד.

8. בשנת 1996 נחקק בישראל חוק זכויות החולה, אשר הוביל להיפוך המגמה הזה במערכת המשפט. בזכות החוק, ישנו עיגון מפורש של זכות לסודיות רפואית, זכות לטיפול רפואי, הסכמה מדעת לטיפול רפואי ועוד, אשר, כאמור, לא תמיד נשמרים.

מטבע הדברים, מדובר בהליך משפטי לא פשוט. רופאים מתייצבים בבתי החולים מתוך מטרה ברורה, לשפר את בריאותם של המטופלים שלהם, וטעויות עשויות לקרות בתוך כל הליך רפואי. אם חלילה טעויות כאלו קרו לכם והשאירו נזק אצלכם או אצל האדם היקר לכם, תצטרכו עורך דין מומחה שמכיר את התהליך כולו לפני ולפנים.

עורכי הדין המנוסים של שפרגר ושות' עברו את התהליך כולו פעמים רבות, וישמחו לתת לכם סיוע במידה ואתם שוקלים את צעדיכם המשפטיים. ראשית, הם ישמחו לעבור איתכם לפרטי פרטים על מה שקרה לכם, מהו ההליך הרפואי, מה היה מצבכם הבריאותי לפני ואחרי, ומה בעצם השתבש בדרך. על סמך המידע הזה, עורכי הדין ישמחו לגבש ביחד איתכם את האסטרטגיה בה ינקטו לאורך הדיונים השונים. הם יעברו על פרטי המקרה, יקראו את הספרות הרפואית הנדרשת, וילוו אתכם בסבלנות אין קץ לאורך הטריטוריה הלא מוכרת. בסופו של דבר, הם יעשו הכל ומעבר כדי שתקבלו את סכום הכסף שמגיע לכם, וכדי שאיש לא יצטרך לעבור את התהליך הזה אחריכם.

 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!