גמלת נכות מעבודה
גמלת נכות מעבודה

הסכם שכר טרחה נזיקין

הסכם שכר טרחה נזיקין
הסכם שכר טרחה נזיקין

עומדים להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט? לפני שתזכו לייצוג משפטי עורך הדין יחתום עמכם הסכם שכר טרחה נזיקין.
הסכם זה אמור להבהיר את ההתחייבויות של עורך הדין לפניכם כמו גם את ההתחייבויות הכספיות שלכם בכל שלב במהלך הייצוג המשפטי.
היות וגלגלי הצדק טוחנים לאט, לעתים תיק משפטי שנראה על פניו פשוט יחסית עשוי להיגרר שנים רבות בבית המשפט כאשר שני הצדדים ממשיכים לקבוע דיונים בהם יוכלו להציג נתונים חדשים שנאספו.

כיצד משלמים לעורך הדין בדיני נזיקין?

חלק מתיקי הנזיקין, כמו תיקים העוסקים בתאונות, זכו לקביעה מפורשת בחוק הנוגעת לאחוזים אותם יש לשלם בהתאם לדרך בה התנהל התיק.
לדוגמה, אם התיק כלל לא הגיע לכותלי בית המשפט והסתכן בפשרה לפני הגשת התביעה עורך הדין זכאי ל-8% אחוז מהסכום שנקבע כפיצוי.
אם הוגשה התביעה והסתכמה בפשרה שכרו של עורך הדין מעט גבוה יותר ועומד על 11%.
אם בכל זאת עורך הדין נדרש לסייע בתביעה עצמה ולהגיע לדיונים עד לקבלת הכרעת בית המשפט וקבלת פסק דין – שיעור שכר הטחה יעמוד על 13%.

החוק מאפשר, עם זאת, לקבוע מראש סכום קבוע שאינו משתנה בהתאם לגובה הפיצויים ואינו מבוסס על אחוזים מהפיצוי שנפסק.

רשלנות רפואית

תביעות בתחום של רשלנות רפואית, כמו למשל רשלנות רפואית בעת ביצוע ניתוח פלסטי, פרוצדורה רפואית, טיפול שיניים או רשלנות רפואית בלידה עשויים להיות, בדרך כלל, מבוססים על אחוזים מהסכום שנפסק.
חשוב לזכור כי לעתים המשפט נמשך במשך חודשים רבים ועל עורך הדין לאסוף את המסמכים הרפואיים, לאתר תקדימים ופסיקות קודמות ולהגיע לדיונים עצמם. במקרים אלה עמלת עורך הדין תהיה גבוהה יותר בשיעור של 20%-30% מגובה הסכום הנפסק.

במקרה זה בית המשפט יפסוק את סכום הפיצוי ללא התחשבות במרכיב שכר הטרחה שיתווסף לפיצוי.
תביעות בסכומים נמוכים יותר יזכו את עורך הדין בשכר טרחה מעט נמוך יותר. למשל תביעות מתחת ל 161,238 ₪ יזכו את עורך הדין ב 15% מהסכום שפסק בית המשפט, תביעות עד 403,096 יזכו את עורך הדין בשיעור של 12.5% ותביעות נזיקין שהזמן הנדרש לטיפול בהם קצר יחסית יזכו את עורך הדין בשיעור של 10% מהסכום הנפסק.

האם נדרשת חוות דעת רפואית?

כאשר מגישים תביעה על רשלנות רפואית החוק מחייב הצגה של חוות דעת מומחה בתחום בו בוצע ההליך הרפואי.
חוות דעת זו נועדה להציג בפני בית המשפט בצורה נהירה את הנזק שנגרם לתובע או להוריו התובעים בשמו, להציג איזו פעולה רשלנית בוצעה (או שהצוות הרפואי התעכב בביצועה) ולהוכיח מעבר לכל צל של ספק כי אכן הנזק היה עשוי להיגרם בשל פעולה זו.

חוות דעת רפואית היא הוצאה לא קטנה, היכולה להתחיל מסכום של עשרת אלפים ₪ ולעלות לסכומים גבוהים יותר – בהתאם לסטטוס ולניסיון המקצועי של הכותב אותה.
יש המניחים כי ככל שלכותב יהיה ניסיון רב יותר בכתיבת חוות הדעת הרפואית פסיקת בית המשפט תהיה גבוהה יותר, אך בפועל ההכוונה של עורך הדין בהצגת העובדות בחוות הדעת עשויה להיות חשובה לא פחות מהנתונים היבשים המוצגים בדו"ח.

פיצויים שיכולים לשנות את חייו של אדם

הפיצויים המתקבלים מבית המשפט נועדו לא רק ליצור הרתעה כנגד התנהגות רשלנית או פגיעה מכוונת אלא גם לפצות את הנפגע על הוצאות עתידיות שיגרמו לו בשל אבדן כושר השתכרות, טיפולים רפואיים או התאמות שונות בדיור הקיים על מנת להתאים למצב של נכות זמנית או קבועה.
חשוב לציין כי חלק מהתביעות יהיו כנגד מספר גופים במקביל, דבר העשוי לשנות מעט את הסכום הכללי המתקבל מכל גוף ואת שיעור שכר הטרחה בהתאם.

מתלבטים אם לתבוע נזיקין? משרד שפרגר ושות' מתמחה בתחום וישמח לעמוד לרשותכם.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!