כיצד לבחור עורך דין
כיצד לבחור עורך דין

כיצד לבחור עורך דין?

עורכי הדין מהווה כלי משמעותי בחברה הישראלית וזאת בכדי לשמור, לשמר ולאפשר לאזרחים למצות את זכויותיהם בצורה הרחבה ביותר. לכן, אין כמעט אדם שלא זקוק בשלב מסוים לשירותיו של עורך דין.

כשאנו מתפנים לסוגיית הבחירה בעורך הדין מתאים יש וחשוב להכיר שהשוק רווי במספר רב של עורכי דין להם התמחות במספר רחב של נושאים. כיצד נדע למקד את בחירתנו ב עורך הדין מתאים לבטח סביב נושאים מהותיים וחשובים כל כך?

כוונו לעורך דין מתאים שלו תחום התמחות עיקרי אחד

חשוב מאוד למקד את הבחירה שלנו בעורך דין מתאים לנושא הספציפי שלנו. לא פעם, ניתן למצוא עורך דין אשר עוסק בתחום בו אנו זקוקים לשירות. עם זאת, יש פעמים ואותו עורך עוסק במספר רחב של נושאים בהם הוא גם מתמחה. לא פעם, עורכי דין אלו, אשר "מתפזרים" על מספר רחב של תחומים, הופכים לכאלו שלא מסוגלים להתמקצע לעומק ולהתמקד בכל תחום ובכך יכולותיהם המקצועיות והידע המשפטי שלהם מוגבל. דבר שלא נרצה שיהיה חלק מסך היכולות של עורך הדין המייצג אותנו.

עורך דין מתאים הוא לא זה שיהיה הכי זול

הגישה המוטעית בנוגע לשכר טרחתו שעורך הדין דורש, אשר ממנה יחפשו רבים את עורך הדין עם שכר הטרחה הנמוך ביותר, עלולה לעלות לכם במחיר כואב בהמשך. כמו בכל תחום אחר ההמלצה היא לא לחפש עורך דין מתאים שהוא הכי זול ומנגד גם לא ללכת על עורך הדין אשר דורש שכר טרחה אשר רחוק מהממוצע של שאר עורכי הדין.

מבחינת שכר הטרחה חשוב למצוא את האיזון בין עורך דין שאינו מגיע בדרישות מופרזות, אך כזה המעריך את יכולותיו וזמנו ודורש שכר טרחה ראוי גם אם יש ודרישותיו מעט גבוהות מהממוצע. רוב הסיכויים שהדבר ישתלם לכם בהמשך.

הבט נוסף נוגע לתחומים בהם נהוג תשלום שכר הטרחה המבוסס על הצלחת התיק. עורכי דין רבים במקרים אלו יבחרו לקחת תיקים בהם קיים ביטחון רב בהגעה לתוצאה הרצויה אשר תניב להם את שכר הטרחה. דרישה של עורך דין בתשלום מקדים בעל אחוזים גבוהים משכר הטרחה ללא קשר להצלחת התיק, יש בה כסימן לא מעודד לגבי יכולותיו המקצועיות של עורך הדין וביטחונו שלו בהצלחת התיק.

בדקו אודות עורך הדין באינטרנט

בחיפוש פשוט ברשת האינטרנט תוכלו להתרשם לעומק אודות עורך דין מתאים. בין היתר, יספק לכם האינטרנט מידע רלוונטי אודות פועלו של עורך הדין וזאת במסגרת אתר האינטרנט ושאר העמודים הפרסומיים שלו. בנוסף לכך, תוכלו להתרשם מפרסומיו לגבי הנושאים הרלוונטיים אליכם ובכך להתרשם מהי גם נקודות המבט המשפטית שלו? יתכן כי  תוכלו להבין שהדעה המשפטית בה מחזיק עורך הדין אין בה להיות מקבילה למטרה המשפטית שלכם.

רשת האינטרנט תספק לכם מידע נוסף ורלוונטי למשל, אודות מאבקים משפטיים שערך עורך הדין בתחום המעניין אתכם ותוצאותיהם, התרשמות של לקוחות עבר של עורך הדין, האם משרדו נמצא בקשיים כלכליים וכיצד התקשורת ועולם המשפט הישראלי מתייחסים לאותו עורך הדין? בנוסף לכך, חשוב עד מאוד לבדוק באתר של לשכת עורכי הדין האם עורך הדין רשום כחבר בלשכה?

קבלו המלצות מאנשים עליהם אתם סומכים

כמו בתחומים רבים, המלצות מפה לאוזן בהחלט יכולות להוביל אתכם לעורך הדין מתאים. בטרם אתם בוחרים להיעזר בעצתם של אחרים עשו לכם רשימה מסודרת בראש מי הם האנשים עליהם תוכלו לסמוך שיעניקו לכם עצות מועילות אודות עורך דין מתאים?

יש פעמים והמלצתו של אדם אחד לגבי עורך הדין שטיפל במקרה שונה משלו לא תהיה מועילה לנו ובמקרים אחרים דווקא מכר רחוק שהכרתנו שטחית אתו תביא לכך שיוכל להמליץ לנו על עורך דין מתאים וזאת בשל העובדה שאותו עורך דין טיפל בהצלחה במקרה דומה למקרה שלנו.

חשוב לבקר במשרדו של עורך הדין

ברגע שצמצמתם את רשימת עורכי הדין שיכולים להתאים לכם חשוב לקבוע עם אלו פגישה במשרדם. חלק מעורכי הדין יש ויטענו שפגישה שכזו היא מיותרת ויהיה ניתן לערוך אותה בשלב מאוחר יותר. טענה שכזו מצידם יש בה סימן לא מעודד וזאת למול כך שעורכי דין רבים דווקא מעדיפים שלקוחות פוטנציאליים שלהם כן יגיעו למשרד. דבר המהווה מבחינת עורכי הדין כאקט מקרב בין הלקוח אליהם לבטח אם ההצעה לפגישה הגיע מהלקוח עצמו. עורך דין שיסרב לכך, יש בסירוב זה להוות חשד.

בהגיעכם למשרד עורך הדין חשוב להתרשם ממספר רב של מאפיינים שיש ויכולים לתת לכם מושג אודות איכותו שלו ומשרדו. במשרדים רבים תוכלו להיתקל בחוסר סדר וארגון של המשרד, דבר אשר מעיד על צורת עבודה שיש בה לפגוע באינטרס הלקוחות. מעבר לכך, תוכלו להתרשם מיחסו של עורך הדין לצוותו הרחב ויחס עורכי הדין במקום לשאר הלקוחות וצוות העובדים הזוטר. התנהגויות אלו יש בהן להוות מדד חשוב עבורנו האם יש וכדאי לנו לבחור באותו עורך דין שייצג אותנו?

עורך דין מתאים יהיה זה שיאפשר לכם לחזור אליו לאחר שיגיש לכם ההסכם

ברוב המקרים ההסכם המוצע לנו על ידי עורכי הדין לא תמיד מובן לנו בקריאה ראשונה ושנייה וגם לאחר הסבריו המלומדים של עורך הדין. בנוסף לכך, יש פעמים ובסעיפים מסוימים בחוזה נרצה לשנות ולחדד מספר דברים. בקשה שהיא בהחלט לגיטימית ולבטח כזו שניתן לדון בה ובהתאם לכך אף לשנות ולחדד הכתוב באופן שיהיה נוח ומתאים לשני הצדדים.

במקרים ובהם עורך הדין מתעקש לא לשנות שום דבר בחוזה ואף אינו מוכן לשמוע את הצעתנו לשינוי, יש בהתעקשות זו סימן פחות מעודד הנוגע לטיבו של עורך הדין. מנגד, עורך דין אשר יאפשר לכם להעמיק בחוזה, הן במשרד עצמו והן בקבלת עותק ממנו על מנת שתוכלו לעבור עליו ביסודיות בבית, יש באקט מכבד זה סימן חיובי לעורך דין אשר רואה בהסכם שהוא מציע ככזה שניתן לשנות ולחדד בו מספר סעיפים, זאת על מנת להביא לשביעות רצון של הלקוח, תוך שמירה על מסגרת חוזית תקינה כפי שעורך הדין רואה אותה.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!