ביטוח לאומי נכות מעבודה
ביטוח לאומי נכות מעבודה

ביטוח לאומי נכות מעבודה

ביטוח לאומי נכות מעבודה הוא כלי בעל משמעות אדירה לרבים וטובים מאיתנו. בין אם מדובר בעבודה במפעל הטומן בחובו עבודה צמודה עם ציוד מסוכן, עבודה שכוללת גבהים וסכנה מתמדת של מעידה ונפילה, עבודה ברעש שעשוי לגרום לנזק מצטבר למערכת השמיעה, עבודה בעמידה שעשויה לגרור לבעיות בשלד ובעמוד השדרה, ואפילו עבודה עם מחשבים, שעשויה להוביל לבעיות ארוכות טווח בגב, בעיניים ואפילו בידיים, דבר אחד בטוח – עבודה עשויה לגרום לנו נזק.

לשמחתנו, ישנו מנגנון שכל תכליתו היא לסייע לנו במידה ונגרם לנו נזק ואיננו יכולים להמשיך לעבוד כהרגלנו. זהו ביטוח לאומי נכות מעבודה. הווה אומר, באמצעות אישורים נדרשים וועדות רפואיות, אדם שנפגע במסגרת עבודתו ולא יכול להמשיך להתפרנס בכבוד, יכול למצוא את פרנסתו בדרכים אחרות, ולהבטיח לעצמו יציבות כלכלית. אלא, שלא תמיד מדובר בהליך קל. כאן נכנס לתמונה עורך הדין שלכם.

ביטוח לאומי נכות מעבודה – מדריך מקוצר

כפי שידוע לרבים מאיתנו, אחד משיאיו של התהליך בדרך לקבלת ביטוח לאומי נכות מעבודה, הוא ועדה רפואית. זה השלב בו התובע יוזמן להתייצב בפני ועדה שתשאל אותו את כל השאלות הקשות. מנין הפציעה או הפגיעה, האם מעל ומעבר לכל ספק היא הגיעה בעקבות העבודה, מדוע אי אפשר עוד להמשיך לעבוד כמו תמיד, מה קרה מבחינה פיזית, מהן ההוכחות שיש בחזקתו כדי להוכיח שאכן ישנה פגיעה פיזית משמעותית, וכאל אלה מהוות רק חלק קן מן השאלות שיהיו חלק בלתי נפרד מאותה ועדה רפואית.

גם טרם הוועדה צפוי הליך לא קצר של פגישה עם רופאים מומחים, איסוף צילומים, אבחונים וחוות דעת רפואיות, הוכחה מן השטח, במקום העבודה עצמו, ששם אכן נעשתה הפגיעה הפיזית בעובד, ועוד כהנה וכהה.

לקראת מעמד גורלי כזה אי אפשר להגיע לא מוכנים. צריך לעשות מעל ומעבר כדי להגיע מוכנים מעבר לכל ספק, לכסות את כל הסוגיות הבוערות, ולדעת לענות בצורה מושלמת ומשכנעת. השורה התחתונה – כך התובע יוכל לקבל מענק או קצבה של ביטוח לאומי נכות מעבודה, שתדאג לו ולמצבו הכלכלי, עניין קריטי לכל הדעות עכשיו כשהוא לא יכול להתפרנס כמו בעבר. צריך לשכנע מעבר לכל ספק את הפוסקים הרפואיים בוועדה ובשום אופן לא להסתמך על המזל ועל "יהיה בסדר".

מגיעים מוכנים לתביעת ביטוח לאומי נכות מעבודה

גם אם נדמה לאדם התובע שהוא מכיר את פרטי התביעה שלו לפני ולפנים, ואין שום סיכוי שהוא ייתפס לא מוכן, מניסיון, לעתים התובעים קופאים בדיוק ברגע האמץ. אין להם השכלה משפטית, הם לא בקיאים בפרטים הרפואיים ובאופן כללי, מדובר במעמד שאותו הם לא פוגשים על בסיס יומי. נהפוך הוא.

ביטוח לאומי נכות מעבודה הוא מעמד שאי אפשר להקל בו ראש, ועל מנת לצלוח אותו כהלכה ולקבל קצבה גבוהה ככל הניתן, עורך דין מיומן ובקיא ברזי התהליך הוא כמו אוויר לנשימה. עורך הדין ידריך את הלקוח שלו, יכוון אותו לעבר הרופאים ואנשי המקצוע הרלוונטיים, ידבר בשמו בוועדה ובאופן כללי, יעשה מעל ומעבר כדי לייצג את האינטרסים שלו כמו שצריך. העניין חשוב על אחת כמה וכמה אם מדובר בערעור או בהחמרה במצב. בכל מקרה – אין תחליף לאיש מקצוע מיומן ובעל מוניטין.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!