חניית נכים
חניית נכים

עורך דין נכות כללית

סביר להניח שכולם יסכימו איתנו. גם אם היום הם בריאים ומרגישים במיטבם, אי אפשר לדעת מה צפון להם העתיד. אולי לפתע מצבם הבריאותי יידרדר והם ימצאו את עצמם מתמודדים עם בעיות פיזיות, כאבים, מגבלות תנועתיות ואף מרותקים לכיסא גלגלים. אם חלילה זה יקרה, יש מה לעשות. זה הזמן להכניס לחייכם עורך דין נכות כללית, אשר יסייע לכם למלא את זכויותיכם עד תום, יסביר לכם בפרוטרוט מהם התהליכים שעליכם לעבור, ויהיה שם לצידכם.

עורך דין נכות כללת – אז מה חשוב לדעת?

אם חלילה חלה החמרה במצבכם הבריאותי (או, כמובן, במצבם הבריאותי של האנשים היקרים לכם), אתם לא יכולים ללכת ל"סתם" עורך דין. גם אם אתם מנהלים מערכת יחסים קרובה עם עורך דין שעוזר לכם בדיני חוזים, או שהכרתם לעומק עורך דין לענייני משפחה, כל זה טוב ויפה, אבל בינינו – לא מספיק. כשאתם מחפשים עורך דין נכות כללית, אתם למעשה מחפשים עורך דין שהתמחה, צבר כברת דרך ולמד לעומק את תחום דיני הנזיקין.

אי אפשר להתפשר בסעיף הזה. בדיוק כמו שלא תרצו שרופא שיניים יטפל לכם בבעיית לב, ולא תרצו שאורתופד יטפל לכם בבעיית ראייה. יש לכך חשיבות רבה.

עורך דין נכות כללית – מתי זקוקים לשירותיו?

בקצרה, נכות כללית היא תביעה שאותה מגישים למוסד לביטוח לאומי. הווה אומר, יש צורך בעורך דין מומחה ומיומן שמכיר את הגוף הזה, על מאפייניו השונים, הביורוקרטיה שהוא דורש והתהליכים שאותם יש לעבור בדרך. תביעה זו תהיה רלוונטית בעבור מי שלא מסוגל עוד להוות חלק מכוח העבודה הרגיל. כלומר, מי שלא יכול להמשיך ולעבוד, ומכאן – פרנסתו נפגעת. הווה אומר, יש צורך בקבלת סכום כסף חודשי ממקור אחר שתבטיח לאותו אדם את היציבות הכלכלית שכה חשובה לו ולמשפחתו.

נשאלת השאלה – איך נקבע מיהו נכה? מובן שהאינטרס של ביטוח לאומי הוא ללכת על גישה מצמצמת ככל הניתן להגדרה "מיהו נכה?". במילים אחרות – כאשר באים בדרישה לקבל הכרה כנכים, יש להיות מוכנים לביורוקרטיה לא קצרה ולניסיונות של המדינה להקל ראש בחומרת הפגיעה הבריאותית, על מנת לחמוק מהתשלום החודשי המשמעותי שהיא תידרש לשלם לכם מעתה והלאה. כלומר, עורך דין נכות כללית הוא איש המקצוע שילווה אתכם לתוך האתגר הזה.

ההכרה ב"נכות כללית", אם כן, תיקבע אם אותו האדם יוכיח שהוא לא יכול לעבוד, או לחילופין, מסוגל להשתכר בשיעור השווה לרבע מן השכר הממוצע במשק. כפי שאתן יכולים להבין, לחוק מתלוות פרשנויות שונות, וגם אם לתובע ברור מאליו שהוא אינו יכול לעבור, לא פעם הוא עשוי לגלות שהמדינה מתנערת ממנו ולא מקבלת את טענותיו. אין מנוס – עורך דין נכות כללית הוא איש המקצוע שייצג נאמנה את האינטרסים של אותו אדם ויילחם למענו.

אז מה עוד חשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין נכות כללית

אי אפשר לוותר על עורך דין מומחה שעבר את התהליך המורכב מול ביטוח לאומי פעמים רבות, ויודע בדיוק למה לצפות. עורך הדין יוכל לכוון את הלקוח שלו, להתלוות אליו לוועדות הרפואיות, ולייצג נאמנה את האינטרסים שלו.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!