תביעת ביטוח לאומי
תביעת ביטוח לאומי

החמרת מצב – תביעת ביטוח לאומי

נקודות חשובות בנושא תביעת ביטוח לאומי

החמרת מצב רפואי (המכונה לעתים בטעות "חומרת מצב") מהווה עילה להגשת תביעה חוזרת לביטוח הלאומי על מנת לשנות את אחוזי הנכות שנקבעו לזכאים לגמלה או קצבה חודשית; למעשה, עוד תביעת ביטוח לאומי.

תביעה זו ניתן להגיש החל מחצי שנה לאחר שנקבעו אחוזי הנכות בתביעה קודמת באמצעות טופס ייעודי אליו מצורפים מסמכים רפואיים רלוונטיים.

האם קיים סיכון כלשהו בהגשת תביעת חומרת מצב?

מצבו הרפואי של אדם לאורך חייו הוא דינמי – לעתים לאחר תאונה גופו יכול להשתקם ואחוזי הנכות נחשבים זמניים, במצבים אחרים פגיעה שנגרמה לפני עשור עשויה להוביל למצב המתדרדר לאטו.

ניתן להבחין בכך הן בפגיעות הנובעות מתאונות דרכים או עבודה או ממחלות שונות הגורמות לירידה בתפקוד.

יש השואלים האם בהגשת תביעה של החמרת מצב התובע עשוי לזכות להפחתת אחוזי הנכות שנקבעו לו בעבר? התשובה תלויה במידה רבה בשינויים שהתרחשו במצב הרפואי, בהחלטות הוועדה הרפואית אליה ניגש מקבל הקצבה וכן בשינוי ביכולתו של התובע להשתכר.
לכן, במקים של תביעת ביטוח לאומי ובמידה והוועדה תדון מחדש באחוזי הנכות ותמצא כי מצבו הפיזי או הנפשי של התובע טוב מבעבר אחוזי הנכות עשויים לרדת והקצבה עשויה להצטמצם.
במקרים חריגים מאד הוועדה עשויה לקבוע כי אחוזי הנכות עומדים מתחת לשיעור המזכה בקצבה.

קבלת "שעות" מביטוח לאומי לגמלאים שמצבם הרפואי החמיר

תביעת החמרת מצב יכולים להגיש גם קשישים שנקבעה להם הזכות למטפל למשך מספר שעות בשבוע.
כמות השעות תלויה באחוזי הנכות כמו גם בסוג הלקות (למשל קשיש הזקוק לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות מול קשיש הסובל מירידה ביכולת הראייה או השמיעה). תביעה זו יכולה לזכות את התובע בכמות גדולה יותר של שעות ולהקל בצורה משמעותית על איכות חייו של הקשיש ובני משפחתו.

האם כדאי להתייעץ עם עו"ד לפני הגשת תביעת החמרת מצב?

לפני הגשת התביעה מומלץ לבחון את התיק הרפואי והמסמכים שהוגשו לפני הוועדה על מנת לקבוע את אחוזי הנכות בעבר. באמצעות השוואה של הנתונים הקודמים מול המצב הפיזי הנוכחי.
עו"ד המומחה בהגשת תביעות החמרת מצב יכול להמליץ אם כדאי להגיש את התביעה ומה סיכויי הצלחתה.
כדאי לזכור, כי בניגוד לתביעות רבות מול ביטוח לאומי בהן קבלת תשובה שלילית מהוועדה אינה פוגעת בקצבה הנוכחית, תביעות מסוג זה עשויות לגרום לפגיעה בקצבה החודשית או בזכויות שניתנו לתובע בעבר. לכן, ייעוץ מקצועי בתחום תביעות הביטוח הלאומי יסייע לקבל החלטה מושכלת אם להסתכן ולהגיש את התביעה, כמו גם לקבל ייעוץ, אילו מסמכים רפואיים כדאי לצרף אליה ואילו מסמכים מיותרים ועשויים לפגוע בסיכוי בתביעת ביטוח לאומי.

לסיכום, תביעת חומרת מצב, כפי שהיא מכונה על ידי רבים, מאפשרת לבעלי שיעור נכות שנקבע בעבר על ידי הביטוח הלאומי לבקש מהוועדה הרפואית להגדיל את מספר אחוזי הנכות ולהעניק למבוטח את הסעד המגיע לבעלי נכות בשיעור גבוה יותר משקבל קודם לכן. לפני שמגישים תביעה זו מומלץ להיוועץ בעו"ד הבקיא בדרישות השונות של הוועדות הרפואיות בתהליך קביעת אחוזי הנכות ומסייע להכין את המסמכים הדרושים על מנת לזכות בתביעה זו.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!