אובדן כושר עבודה היי טק
אובדן כושר עבודה היי טק

תביעת מחלת מקצוע

תביעת מחלת מקצוע
תביעת מחלת מקצוע

מחלת מקצוע היא מחלה שנגרמה כתוצאה מעיסוקו של אדם בתחום מסוים.
לדוגמה, אדם שעבד במשך תקופה ארוכה בסביבה רועשת ואבד את שמיעתו, או לחילופין אדם שנאלץ להתמודד עם חומרים מסוכנים, וחלה בסרטן בשל חשיפה מתמשכת לחומרים אלה.

גם עובד שחזר שוב ושוב על פעולה, באצבעו או רגליו, כחלק ממהות עיסוקו ואיבריו נשחקו כתוצאה מכך יכול לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל פיצוי על "מחלת מקצוע".

האם כל מחלה מוכרת כמחלת מקצוע?

לא, מהות ההכרה במחלה כמחלקת מקצוע אינה קשורה בהכרח למחלה עצמה. גם מחלות קשות עשויות לנבוע מסיבה מולדת, מתזונה לקויה או מחשיפה לחומרים מסוכנים שלא במהלך ביצוע עבודה (לדוגמה, אדם המעשן סיגריות וחולה בסרטן ריאות).

ביטוח לאומי מאפשר קבלת פיצוי, וכן קצבה חודשית, לאחר שהמבוטח הגיש תביעה למחלת מקצוע או ליקוי רפואי כתוצאה מתנאי עבודה, והוכיח כי אכן מדובר במחלה שנבעה מסביבת העבודה שלו, או לחילופין מהמשימות אותן בצע במהלך העבודה.

כיצד מתבצע תביעת מחלת מקצוע?

תהליך התביעה מתבצע באמצעות תביעה להכרה במחלה כמחלת מקצוע, מילוי טופס בל' 202, ולאחר מכן תביעה נוספת לקביעת דרגת הנכות.
התהליך מחולק לשני שלבים וללא ביצוע השלב הראשון של קבלת ההכרה במחלה כמחלת מקצוע – לא ניתן להמשיך בתהליך קבלת אחוזי הנכות, תהליך שבסופו ניתן לקבל את הפיצוי המקסימלי וקצבה חודשית.

הוכחת קיומה של מיקרוטראומה

חלק משמעותי מהגשת תביעה זו, במידה ומדובר בפגיעה חוזרת בשריר או איבר כלשהו (לדוגמה כושר השמיעה בסביבת עבודה רועשת, סרטן, אסתמה, בעיות אורתופדיות או צרידות), הוא הוכחה כי מדובר ב"מיקרוטראומה" – נזק שנגרם בצורה הדרגתית לאיבר כתוצאה מפעילות עקבית ונמשכת שפגעה בו לאורך זמן.

עורך דין מיומן, הבקיא בתביעות למחלת מקצוע או ליקוי רפואי כתוצאה מתנאי עבודה, יכול לאתר בקלות את ולהציג בפני הביטוח הלאומי את הקשר הישיר בין מהות העבודה והמשימות הנדרשות לביצועה – לבין הפגיעה הפיזית.
לעתים, גם אם למבוטח נראה קשר ברור, ואף עובדים אחרים במקום עבודתו זכו לפיצויים ולהכרה בפגיעתם כמחלת מקצוע – תביעה שמוגשת בצורה לא מקצועית עשויה להפחית את סיכוי קבלתה.

מדוע לא לנסות להגיש את הטפסים בסיוע חברה לשמירה על זכויות רפואיות?

בתביעות מסוג זה, חשוב להיעזר בעו"ד מקצועי בעל ניסיון בתביעות רפואיות, על מנת להציג באופן חד משמעי את הקשר בין העיסוק במקצוע למחלה וכן לקבלת אחוזי הנכות הגבוהים ביותר – בעטיים ניתן לדרוש קצבה ופיצויים גבוהים יותר.

חברות המסייעות במילוי הטפסים, אך אינן מסוגלות לייצג את המבוטח בוועדות הרפואיות מול הביטוח הלאומי, משאירות אתכם חשופים דווקא בחלק המהותי ביותר במהלך העמידה על זכויותיכם.
יש להבין כי על פי חוק נציגי החברות הללו, שאינם עורכי דין, אינם רשאים להצטרף אליכם ולהיות נוכחים פיזית בוועדה.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!