כיצד לבחור עורך דין
כיצד לבחור עורך דין

החמרת מצב נכות כללית – כדאי שתדעו

החמרת מצב נכות כללית
החמרת מצב נכות כללית

על פניו, המושג "החמרת מצב נכות כללית" אינו מושג המוכר בכל בית, אבל אם חושבים על זה לרגע, מדובר בעניין הגיוני ביותר. מטבע הדברים, כשמדובר בנכות, או בגוף האדם באופן כללי, מדובר באורגניזם חי ונושם, ועם השנים חלים בו שינוים. אולי לפני 10-20 שנה נקבעה נכות על סמך מצב רפואי מסוים, אולם עם השנים, ההזדקנות והזמן, המצב הבריאותי הורע? מובן שיש טעם בהיערכות מחדש שתבע באופן רשמי החמרת מצב נכות כללית.

החמרת מצב נכות כללית: מה קודם כל חשוב לדעת?

הגוף שאליו תרצו לגשת במקרה של החמרת מצב נכות כללית הוא כמובן ביטוח לאומי. אם לאדם מסוים נקבעו 40% נכות במועד מסוים וחלפו שנים מאז, והשנים הללו רק החמירו את המצב, אולי יש טעם בהערכת מחודשת? אגב, לצורך תביעת החמרת מצב נכות כללית ממש אין סיבה לחכות שנים רבות. אפילו שישה חודשים מההערכה המחודשת זו אופציה. אחרי הכל, לא כולם שלמים עם ההערכה שניתנה מלכתחילה, ומכאן החמרת מצב נכות כללית היא מעין הזדמנות לערער.

ועדה רפואת בעת החמרת מצב נכות כללית

בדומה לרוב הוועדות הרפואיות האחרות, גם כאן, יושב לו רופא מטעם המוסד לביטוח לאומי שלומד את פרטיו המדוקדקים של התיק ובוחן כל מקרה לגופו – ובאופן מעמיק ויסודי יש לומר.

אחת השאלות העיקריות שתשאלנה היא האם מצב בריאותו של התובע השתנה? וכמו כן תשאלנה שאלות נוספות כגון: האם ישנן עדויות קונקרטיות לשינוי במצבו הבריאותי כאמור? או: האם יש לשקול לבחון מחדש את מצב בריאותו של התובע?

בסיומו של הליך זה,יחליט אותו רופא לאלו רופאים (או רופאים מומחים לצורך העניין) יופנה התיק להמשך עבודה, הערכת מצב, ובדיקות נוספות – כאשר המטרה היא לזמן לאותו תובע (או תובעת) תאריך לוועדה רפואית נוספת.

אז איך יודעים האם להגיש תביעה של החמרת מצב נכות כללית?

מבחינת התובע, אולי אין כאן כל מקום לספק. לאחר זמן מה מאז הפגיעה או הפציעה הוא כבר יודע יורת על גופו במצב החדש, יודע על גבולות הגזרה שלו, יודע אם הוא צפוי לחזור לעבודה או שלא, ומה היקף הטיפול והשיקום שעוד נכונו לו. דווקא מתוך הידיעה וההיכרות הזאת הוא יכול להחליט שהגיע למסקנה שיש טעם להמשיך את ההליך מול הביטוח הלאומי.

עורך הדין הוא האדם שצריך להחליט האם יש טעם בהליך המשפטי הזה או שלא. האם העדויות החדשות שישנן תומכות מספיק בבקשה המדוברת? האם יש מקום לדיון או שמא נסתם הגולל? האם ש מומחים מסוימים שיש לדבר איתם, אסטרטגיה משפטית שטרם נעשה בה שימוש? או אכן כך, אזי שיש טעם לצאת להליך שוב.

עורכי הדין שמרכיבים את צוות שפרגר ושות' ישמחו לתת לכם טיפים ועצו ולסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה. אם החלטתם לצאת לדרך, הם יעשו מעל ומעבר כדי שתזכו במבוקשכם בסופו של דבר.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!