תביעת ביטוח נכות מתאונה
תביעת ביטוח נכות מתאונה

גמלת נכות מעבודה

גמלת נכות מעבודה
גמלת נכות מעבודה

כאשר אדם מתייצב בשעריו של מקום עבודתו, בדרך לעוד יום עבודה, אך טבעי שהוא מתכוון לעשות את המוטל עליו, רצוי על הצד הטוב ביותר, ולחזור הביתה בשלום, בדרך לעוד יום עבודה שבו יוכל לעשות זאת שוב ולהתפרנס בכבוד.

עם זאת, המציאות לעתים מראה לנו תרחיש אחר לחלוטין. מקומות רבים לא מודעים מספיק לסוגיית הבטיחות של העובדים שלהם, והתוצאה הבלתי נמנעת היא פציעות ופגיעות פיזיות. לעתים מדובר בתאונות או בתרחישים דרסטיים ופתאומיים אחרים, ופעמים אחרות מדובר בפגיעות שמצטברות עם הזמן, בעקבות חשיפה לחומרים רעילים, סביבת עבודה לא מוגנת ועוד, אשר גובים מחיר כבד מהגוף של העובד.

השורה התחתונה – העובד לא יכול עוד להתפרנס בכבוד, ועליו לצאת להליך משפטי שבמהלכו הוא ידרוש גמלת נכות מעבודה.

אז מה זה בכלל אומר, גמלת נכות מעבודה?

ראשית, גמלת נכות מעבודה היא תהליך שאותו יש לבצע מול ביטוח לאומי ולא מול מקום העבודה עצמו. לעתים גמלת נכות מעבודה נקראת גם קצבת נכות מעבודה או מענק נכות מעבודה. כיאה לתהליך שיש לבצעו מול המוסד לביטוח לאומי, השגה של גמלת נכות מעבודה היא תהליך ארוך, מורכב, ממושך, שטומן בחובו אתגרים רבים, שאותם אנשים חסרי ידע משפטי ומיומנות ספציפית פשוט לא יכולים לצלוח. יתרה מזאת – אם ינסו לעשות זאת לבד, הם עשויים להפסיד סכומי כסף נכבדים.

בראש ובראשונה, גמלת נכות מעבודה מצריכה התייצבות מול ועדה רפואית, שבמהלכה על אותו אדם להוכיח שאכן נגרם לו נזק, הוא אינו יכול להמשיך לעבוד כתמול שלשום, ומכאן שהוא זכאי לסכום כסף מן המדינה. המדינה, מצידה, תערים עליו קשיים כדי שיוכח מעבר לכל ספק שהוא אכן זכאי לאותם סכומים. בכל מקרה, סכומי הכסף הללו אינם קטנים, והרבה מונח על הכף. אי אפשר להקל ראש בתהליך שכזה.

קביעת דרגת הנכות היא תהליך משמעותי ביותר, שכן כל אחוז שנוסף לו מיתרגם לקצבה חודשית או למענק חד פעמי. למדינה יש אינטרס למזער את הסכום ולהקל ראש במצבו הרפואי של אותו אדם, ואילו לאותו האדם – יש אינטרס הפוך. כלומר, אי אפשר לצאת לדרך לתהליך סבור וארוך שכזה ללא ליווי של איש מקצוע.

פציעות ופגיעות פיזיות בעבודה – חלק בלתי נפרד מהמציאות שלנו

כאמור, פציעות ופגיעות למיניהן מהוות חלק בלתי נפרד מן הכותרות שלנו. יש מקומות עבודה שלא מגלים מודעות מספקת לנושא, יש טעויות אנוש, יש שפע של סיבות אחרות, אך השורה התחתונה היא אחת – העובד התייצב לעבודה מתוך תקווה לעשות את המקסימום שלו, ונפגע. אפילו עובדי משרד שמקלידים על היום או משתמשים בעכבר כל יום, יכולים להיפגע. מנעד הפגיעות האפשריות רחב ביותר, וכמובן תלוי בתחום הספציפי.

כמו בתהליכים נוספים מול המודע לביטוח לאומי, האדם שמצוי בתהליך יכול להסתמך על עורך דין. יתרה מזאת – מומלץ שיעשה כן. במידה וינסה לחסוך כמה שקלים, לחקור את הנושא בעצמו, למלא טפסים ולהשיג את הצילומים והבדיקות בעצמו, הוא עשוי לגלות תלאות שלא חלם עליהן. תהיה לכך השפעה עליו ועל מצבי הכלכלי במשך שנים קדימה. אי לכך, זאת ההזדמנות להגיע מוכנים לכל שלבי התהליך, ולהיוועץ בעורך דין מיומן שיודע איך להוציא את המיטב מן הסיטואציה.

אולי יעניין אתכם גם: מידע על תביעות נזיקין ותביעות ביטוח

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!