הכרה באירוע לב או אירוע מוחי כתאונת עבודה
הכרה באירוע לב או אירוע מוחי כתאונת עבודה

הכרה באירוע לב או אירוע מוחי כתאונת עבודה

באילו מקרים אירוע לב או אירוע מוחי יוכרו כתאונות עבודה על פי חוקי המוסד לביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי אינו ממהר להכיר באירוע לבבי או אירוע מוחי כתאונת עבודה, רבים מהתובעים אינם מצליחים להוכיח כנדרש את תביעותיהם ולמרבה הצער, הם נותרים ללא פיצוי בשל הנזק הגופני שאותו ספגו במהלך עבודתם.

אף על פי שמדובר בנזקי גוף קשים ביותר ואפילו מקרים של מוות כתוצאה מתאונת העבודה. ישנם מקרים רבים שהוגשו לביטוח הלאומי ואף יכלו להתקבל, אשר נדחו על הסף, משום שלא הוגשו באופן המתאים ולא כללו את המרכיבים הנחוצים על פי חוק.

על פי החוק ובהתאם לפסיקה במקרים מסוג זה, בכדי שאירוע לבבי או אירוע מוחי יהיו מוכרים כתאונת עבודה, על התובע (הנפגע) חלה החובה להוכיח כי אותו אירוע לבבי או מוחי, נגרם לו בשל אירוע חריג או מאמץ קשה שקרה לו במהלך עבודתו או מתוקף תפקידו.

החוק מגדיר מספר רב של אירועים מסוג זה הנחשבים כאירוע חריג או מאמץ קשה.

למשל: עומס במהלך העבודה שאכן הוכח כחריג בסמוך לאותו אירוע לבבי או מוחי, וויכוח עם קולגה לעבודה, פיטורים פתאומיים, האשמות שהיו קשות וכיוצא בזה.

במקרים אלו, גדל הסיכוי כי המוסד לביטוח לאומי, יכיר באירועים אלא בתור תאונת עבודה. יחד עם זאת, ישנן כמה סיבות שעל פיהן מחליט פקיד התביעות מטעם המוסד לביטוח לאומי, לדחות על הסף תביעות מסוג אירוע מוחי או אירוע לב.

בכתבה זו נסקור את כל הסיבות לדחיית התביעה ונייעץ לכם כיצד ניתן יהיה להגדיל את הסיכויים שתביעות מסוג זה תתקבלנה בכל זאת.

פירוט נכון ומדויק בטופס ביטוח לאומי של האירוע החריג הגרם לאירוע לב או אירוע מוחי

כאשר נפגע כתוצאה מאירוע מוחי או אירוע לבבי, ממלא את טופס הביטוח הלאומי בדבר פגיעה בעבודה, חובה עליו לפרט באופן נכון ומדויק את האירוע החריג ולצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.
לאחר שאירוע זה אכן יוכר במוסד לביטוח לאומי, התיק יועבר לעיון אצל רופא מומחה בתחום הרפואי שאליו משתייך אותו אירוע.

למשל אם מדובר באירוע לב, יועבר התיק לקרדיולוג מומחה, או אם מדובר באירוע מוחי, התיק יועבר לרופא נוירולוג לחוות דעת רפואית.

לאחר שהמומחה מאותו תחום יעיין במסמכים יוכל יהיה להוכיח כי אכן קיים קשר נסיבתי המשייך את האירוע לתאונת עבודה.

מי שכבר עבר אירוע מוח או לב, בשל עישון, משקל עודף, נטילת תרופות ספציפיות קבועות, לחץ דם גבוה, מחלות תורשתיות וכדומה יתקשה עוד יותר בהוכחת הקשר הנסיבתי בין האירוע המוחי או הלבבי לתאונת העבודה.

מיותר לציין, כי תביעות אלה הן מן הקשות ביותר להוכחה, במיוחד אם לנפגע קיימים גורמים שעשויים היו לגרום לאירועים אלה בזמן העבודה.

לעיתים חוסר ייצוג של עו"ד נזיקין שילווה את הנפגע בכל השלבים, יכול לגרום לדחיית התביעה במוסד לביטוח לאומי. למשל אי ידעת החוק וחוסר הכוונה מקצועית של עו"ד בעת מילוי הטפסים המתארים את האירוע המוחי או הלבבי, עשויים לגרום להפסד נחרץ לנפגע וקשה יהיה לשנות את הגרסה אשר הגיש.
לכן, חשוב מאד לשכור את שירותיו של עו"ד נזיקין, היות ומדובר בנזקים מאוד משמעותיים שעשויים להותיר את הנפגע נכה לצמיתות או חלילה אף מוות.

סכומי הפיצויים בגין תאונת עבודה עקב אירוע מוחי או לבבי, עשויים להסתכם במאות אלפי שקלים ואף הרבה מעל לסכומים אלה.
יש לדעת, כי לא תמיד ניתן יהיה לתקן טעויות שהנפגע ביצע כמו מילוי לא נכון של הטפסים החשובים, או פרטים נוספים הלוקים בחסר.
רק עו"ד מומחה שיש לו ניסיון רב שנים של ייצוג לקוחות מול הביטוח הלאומי יוכל לסקור את המקרה ולהכין יחד עם הלקוח את המסמכים הרלוונטיים, כאשר הוא מלווה את הלקוח בכל שלב בתביעה, כולל המסמכים שעליו למלא, הכנתו של הלקוח מול הוועדה הרפואית ועוד.

משרד עו"ד שפרגר ושות' מתמחה בתביעות נזיקין מול המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות וערכאות משפטיות נוספות.
המשרד הינו בעל צוות של עו"ד בעלי וותק רב וניסיון של שנים והמשרד זכה עד היום במאות תיקים של לקוחות שתבעו תביעות נזיקין ממוסדות שונים.
ניתן לקבל ייעוץ מקדים על מנת לדעת מה סיכויי הזכייה וסכום הפיצויים המגיע, על פי כל מקרה. השירות הינו אדיב והליווי הינו מתחילת התביעה ועד לתום המשפט.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!