תביעות ביטוח סיעודי פרטי
תביעות ביטוח סיעודי פרטי

זכויות חולי סוכרת

על אף ההתפתחות המהירה בתחום הרפואה המודרנית, המשפיעה לטובה גם על איכות חייהם של חולי הסכרת, עדיין נאלצים מטופלים החולים בסוגים שונים של סכרת להתמודד עם מחלות נלוות ולרכוש ציוד מתאים (כגרביים, מכשירי מדידת סוכר, אינסולין ומוצרים נוספים).
בנוסף, התזונה היומית הנדרשת מחולי הסכרת, גם אלה הנמצאים במצב קליני תקין, מוסיפה הוצאות נוספות.

קיימים סוגים שונים של סכרת, כמו סוכרת נעורים, וסכרת מסוגים אחרים, וכן סכרת המלווה מחלות נוספות כמו מחלת הסיסטיק פיברוזיס – כל סוגי המחלה מהווים עילה לתביעה מהביטוח הלאומי וגופים אחרים.

כיצד המדינה וגופים פרטיים מסייעים לחולי סכרת?

מדינת ישראל מסייעת לחולי הסכרת באמצעות קצבאות ביטוח לאומי, וגמלות נוספות, הקשורות למצבו הפיזי של המטופל.
בנוסף, גם חברות הביטוח מוסיפות כיסוי נוסף, החל מחברות ביטוח פרטיות ועד לכיסויים משלימים של קופות החולים באמצעות תכניות שונות של ביטוח בריאות בסיסי ו"ביטוח משלים".
עם זאת, חשוב לציין כי זכויות אלה אינן ממומשות באופן אוטומטי ללא פניה לגופים השונים, והגשת המסמכים הרפואיים המתאימים, על כן מומלץ להסתייע בעו"ד מומחה בתחום על מנת לזכות במרב הזכויות.

במאמר זה נסקור בקצרה את הזכויות השונות אותם יכולים לדרוש ולקבל חולי הסכרת.

קצבאות וגמלות מהביטוח הלאומי

ילדים חולי סכרת, שבעטיה נקבעו להם אחוזי נכות זכאים לגמלה מיוחדת "קצבת ילד נכה", פיצוי כספי זה שמעניק הביטוח הלאומי נועד לממן הוצאות טיפול רפואי מיוחד וציוד לו זקוק הילד.
בנוסף, אם לחולה הסכרת (ילד או מבוגר) קיימות בעיות ברגליים בעקבות המחלה, והוא מוגבל בתנועתו (גם אם אינו זקוק לכסא גלגלים) יוכל לקבל תוספת לקצבה המכונה "קצבת ניידות".
מעבר לשתי קצבאות אלה קיימות קצבאות נוספות שניתן לתבוע מהביטוח הלאומי בעקבות סיבוכי מחלת הסכרת.
מבוגרים וילדים התלויים באחרים לסיוע בתפקוד יוכלו לבקש קצבת נכות, ואם אינם זכאים לה עדיין יוכלו לתבוע קצבה אחרת המכונה "קצבה להבטחת הכנסה".
מבוגרים עובדים יכולים לדרוש מעבר לקצבאות אלה גם פטור ממס הכנסה, או לבקש השלמה להכנסה קיימת.

מה יכולים לתבוע חולי סכרת במצב פיזי קשה יותר?

חולים במצבים קשים יותר יכולים לתבוע פיצויים מהביטוחים הפרטיים, וכן מהביטוח הלאומי בדמות קצבת נכות כללית ואף אובדן כושר עבודה, ולשלב את הפיצוי המתקבל מהביטוח הלאומי עם זה המתקבל מפוליסות פרטיות.
במצב קשה, פעמים רבות נדרשת עזרה מעו"ד מומחה בתחום תביעות מול חברות הביטוח, על מנת למצות את הזכויות המגיעות לחולה על פי הדין.

לסיכום, מחלת הסכרת, על דרגותיה השונות, מהווה עילה להגשת תביעות ביטוח לאומי למגוון רחב של קצבאות חודשיות ופיצויים חד פעמיים, כמו גם תביעות פרטיות, בקרב מחזיקי פוליסות בריאות, כנגד חברות הביטוח. חלק מההטבות מתבטאות בסכום קצוב הנוסף להכנסה החודשית, ואחרות כהטבות מס משמעותיות שיכולות להגיע לאלפי שקלים בשנה לחולה ולבני משפחתו.

פנו עוד היום לעו"ד מומחה בתחום וקבלו מידע ראשוני בדבר הזכויות המגיעות לכם, ואפשרויות התביעה כנגד המוסדות השונים.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!