סרטן בלוטת התריס
סרטן בלוטת התריס

סרטן בלוטת התריס: האם נפגעי טיפולים נגד גזזת יכולים לקבל פיצויים?

 

באם אתם או הוריכם אובחנתם כחולים בסרטן בלוטת התריס לאחר שעברתם טיפולים נגד גזזת מעט לפני קום המדינה דאי שתדעו – מסתבר כי אתם זכאים לפיצויים.

סרטן בלוטת התריס שנגרם כתוצאה מרשלנות של מדינת ישראל שלא הייתה מודעת להשלכות טיפולי הרנטגן שבוצעו בראשם של הילדים שעלו לארץ בשנים שלפני קום המדינה,תוך ניסיון למגר את מחלת הגזזת הוא עילה לקבלת תשלום חודשי או פיצוי חד פעמי.

כיום, גם בני משפחותיהם של נפגעי המחלה יכולים לתבוע את המדינה על רשלנותה.

מהי המחלה וכיצד ניתן להגיש תביעה זו? הכל במאמר הבא.


מהו סרטן בלוטת התריס?

בלוטת התריס אחראית על מגוון פעולות בתהליך חילוף החומרים של הגוף. תת פעילות או השפעה על תפקודה של הבלוטה משפיע לארוך זמן על יכולת הגוף להתמודד עם מחלות שונות ואף על צפיפות העצם.

סרטן בבלוטת התריס מופיע כגידולים שונים בעלי דרגות מגוונות. ניתן לחלק את הגידולים לארבעה סוגים עיקרים: גידול פפילרי, גידול פוליקולרי,גידול מדולרוו וגידול אנאפלסטי.

ההקרנות שבוצעו בנפגעי הגזזת גרמו למגוון סוגי סרטן וביניהם גם ארבעת סוגי הגידולים הללו. הכיצד?


הקשר בין ההקרנות למיגור מחלת הגזזת לסרטן בלוטת התריס

מרבית העולים ממדינות צפון אפריקה והאזור עברו את הקרנות כנגד מחלת הגזזת כשהגיעו לארץ. מחלה זו הייתה מדבקת וגרמה לתופעות לוואי אך הטיפולים כנגדה הובילו לתוצאה טראגית בהרבה – גידולים שונים באור הראש ובלוטת התריס שהובילו פעמים רבות לנכויות שונות ואף למוות.

כיום, לאחר שבית המשפט הכיר באחריותה של המדינה לפצות את הנפגעים ובני משפחותיהם ניתן להגיש תביעה ולזכות לקבל פיצויים אלה, העומדים על סך של בין אלפי שקלים למאות אלפים לכל מטופל.


איך מגישים את התביעה?

אחת השאלות הנפוצות היא כיצד ניתן להוכיח כי אכן אתם או הוריכם היו נפגעי הטיפולים נגד גזזת? עורך דין מומחה האוסף את המידע הרפואי לרבות תיעוד טיפולי כימותרפיה לבלוטת התריס ותיעוד כלל הטיפולים שבוצעו,
תיעוד אישי של העלייה לארץ (באם ישנם מסמכים קל יותר להוכיח זאת) וכן המסמכים הכוללים את מדינות המוצא. גם זכרונות מתקופת העלייה לארץ הכוללים את מיקום הטיפול יוכלו להועיל בהגשת התביעה.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!