פיצויים לאחר תאונת דרכים
פיצויים לאחר תאונת דרכים

פיצוי בגין תאונת דרכים קלה

פיצוי בגין תאונת דרכים קלה
פיצוי בגין תאונת דרכים קלה

פיצויים לאחר תאונת דרכים

אנשים רבים אשר חוו תאונת דרכים, ייתכן כי בשעות הסמוכות לתאונה לא יחוו כל כאב וירגישו ביטחון שגופם לא ניזוק כלל. עם זאת, במקרים רבים ביטוי של כאב לאותה תאונה מגיע בשלבים מאוחרים יותר ומאפשר לנפגע קבלת פיצוי בגין תאונת דרכים קלה.

נפגעתם בתאונת דרכים קלה – מהן הפעולות המידיות שיש לעשות במקום האירוע?

לעומת תאונת דרכים קשה שלבטח פגיעתכם בה לא תאפשר לכם לפעול בצורה עצמאית, בעת תאונת דרכים קלה בה נפגעתם, עדיין יתכן והפגיעה לא תהיה כזו שלא תאפשר לכם לפעול בחוכמה.

בעידן הדיגיטלי של היום חשוב כמובן לשים את היד על כל תיעוד וידאו ולצלם את הרכבים ומרחב התאונה בעזרת הטלפון הנייד שברשותנו וברשות החברים שאיתנו. במידה ולרכבנו מוצמדת מצלמת וידאו על הפגוש הקדמי ברכב יש כמובן לדאוג ולקחת אותה איתנו לכשנתפנה לטיפול ובדיקה רפואית. לאחר התאונה חשוב לשים לב  אם בסמוך להתרחשותה קיימות מצלמות במעגל סגור שאולי תיעדו את התאונה. בכבישים ורחובות רבים קיימות מצלמות על גבי תחנות דלק, כניסה לבתי עסק ואף מצלמות של הרשות המקומית והעירייה. תיעוד בווידאו של התאונה יכול להיות משמעותי לגבי גובה של פיצוי בגין תאונת דרכים קלה.

צליפת שוט – מקור לפגיעה בגינה ניתן לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים קלה

צליפת שוט – Whiplash Injury מהווה כינוי לחבלות בחוליות הצוואר הנגרמות כתוצאה מתאונות דרכים. פגיעה זו תחול לרוב בשל תאונה שבה הופעלו כוחות האצה והאטה פתאומיים אשר גורמים למתיחה של החוליות. הדבר מתרחש גם במקרים שכל יושבי הרכב היו חגורים בחגורות בטיחות. צליפת השוט יכולה להוביל לחבלות בצוואר בדרגות חומרה שונות כשבמקרים קלים לא נחוש בשעות הסמוכות לתאונה בכאבים.

יש מקרים בהם רק אחרי מספר שעות ואף ימים נתחיל לחוש בסימפטומים של אותה פגיעה במסגרת תאונת הדרכים הקלה. בין היתר נחוש: כאבי צוואר, הגבלות בתנועת הצוואר, כאבי ראש וכתפיים, שרירים מתוחים, בעיות בשיווי המשקל, בחילות, צפצופי אוזניים, הפרעות ראייה וטשטוש, הרגשת נימול ואף סימפטומים נוירולוגיים. מעבר לכך יש וחלק מהסימפטומים יפגשו את אותנו רק בחלק מהזמן, במקרים בהם נדרש לבצע פעולות מסוימות כשבשאר הזמן נרגיש בסדר גמור.

נושא זה של פגיעות צליפת השוט רק מחדדות את החשיבות הרבה בהגעה אל חדר המיון או מסגרת טיפולים של קופת החולים באופן מידי לאחר התאונה הקלה וזאת גם אם אין שום תחושה ממשית לכאב. ביכולתם של הרופאים בבדיקה פשוטה לזהות סימנים שיש ויעידו בהמשך על תופעת צליפת השוט וכך תוכלו אתם להתנהל נכון לכדי פיצוי בגין תאונת דרכים קלה.

מקרים בהם הכאבים הופיעו בשלב מאוחר יותר

במקרים ובהם במסגרת תאונת הדרכים הקלה התחלתם לחוש בכאבים משמעותיים רבים בשלב מאוחר יותר, עדיין חשוב לפעול בעניין ולבטח אם לאחר התאונה התפניתם לבדיקה רפואית. עורכי דין בתחום יודעים לומר שמדובר במקרים שיש בהם קושי רב יותר למצוא את החוט המקשר בין הכאבים שהופיעו זמן מה אחר תאונת הדרכים לבין הכאבים אותם אתם חווים כעת. עם זאת, מקרי עבר מלמדים כמו גם מחקרים בתחום הרפואה, שיש וניתן למצוא חוט מקשר בין תאונה לבין הופעת הכאבים בשלב מאוחר יותר.

בהינתן ואכן החלו לצוץ כאבים באופן כזה שאתם מבינים שהם נוגעים לתאונה הדרכים הקלה שאירעה, חשוב לגשת לבדיקה רפואית תוך הסבר מקיף לרופא המטפל ובו אתם חושדים שהמקור לאותם כאבים נגרם עקב אותה תאונת דרכים. מצדו של עורך הדין ייתכן ותדרשו לבדיקות מקיפות נוספות ואף לחוות דעת של רופא מומחה זאת בכדי שכל אלו יאששו מעל כל ספק את הקשר בין תחושות הכאב המאוחרות לבין תאונת הדרכים הקלה.

כאן גם תבוא בחשבון יכולתו של עורך הדין לפעות מול חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי ביכולתו לאמוד בצורה אשר יכולה להבהיר שהכאב המאוחר נגרם עקב אותה תאונת דרכים.

האם פגיעה בתאונת דרכים קלה שווה את הטרחה?

כמו בתחומים רבים אחרים, סכום הפיצוי בגין תאונת דרכים קלה משתנה ותלוי במספר פרמטרים, מאפייני התאונה ורמת הפגיעות תוך בחינת ההשפעה של התאונה לטווח הקצר והארוך על חייו של הנפגע.  בין היתר יילקחו בחשבון פרמטרים הנוגעים למצבו האישי של הנפגע: גילו, מצבו הרפואי בטרם נפגע, הפסדי הכנסה בשל ימי אשפוז וטיפולים פיזיותרפים, הוצאות על תרופות ועוד. עורכי דין העוסקים בתחום זה של הגשת תביעה לפיצוי בגין תאונת דרכים קלה, מעריכים לרוב את סכום הפיצוי אשר יכול להגיע מאלפי שקלים בודדים ועד לעשרות אלפי שקלים – סכומים בהחלט לא מבוטלים.

מדובר בפיצוי יחסית קטן, כיצד ניתן יהיה לשלם שכר טרחה לעורך הדין?

החשש של רבים לפנות לערוך דין במקרים אלו נוגע לעובדה שקיים חשש שמא גם לאחר שיזכו בפיצוי לא יוכלו לעמוד בתשלום שכר הטרחה. חשוב להבהיר בנקודה זו, שתשלום שכר הטרחה לעורך הדין הוא נגזרת של גובה הפיצוי עצמו שאותו תקבלו. מכאן שסכום שכר הטרחה לעורך הדין נקבע אך ורק במקרה של הצלחת טיפולו ורק באחוז מסוים מגובה הפיצוי, כשגובה האחוזים אף מוגדר בחוק ואין כל אפשרות לעורך הדין לדרוש אחוזים גבוהים יותר.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!