אדנומה של יתרת המוח
אדנומה של יתרת המוח

אדנומה של יתרת המוח: כיצד נפגעי הטיפולים נגד גזזת יכולים לממש את זכאותם לפיצויים?

מהי אדנומה של יתרת המוח?

בלוטת יתרת המוח (המכונה בלעז היפופיזה) אחראית בגוף על ויסות רמות ההורמונים.

כאשר מתרחשת "תקלה" בפעולה בלוטה זו מופרשים הורמונים הגורמים לשינויים בהתפתחות הטבעית של התאים, למראה מעוות או לשינויים בטווח הראייה.

אחת הפגיעות הנפוצות ביתרת המוח היא האדנומה, גידול שפיר (שאינו סרטני) שנפחו פוגע בסביבתו – כמו בעצב הראייה או בלחץ על רקמות שונות במוח.

סיבוך: כאשר הגידול מתחיל להפריש הורמונים מיותרים

בשל מיקומה של האדנומה, כחלק מתכונות התאים השונים ביתרת המוח, קיים גם סיכוי שהיא תגרום להפרשת הורמונים.

בניגוד למצבו של אדם בריא, בו ההורמונים מופרשים בצורה טבעית ומאוזנת, הגידולים ביתרת המוח מפרישים למערכת הדם את ההורמון פרולקטין. הורמון זה משפיע בעיקר על נשים, ופוגע בחשק המיני, גורם להפרעות בהופעת המחזור החודשי ולהופעת סימני אקנה (כמו בגיל הנעורים).

על גברים ההורמון משפיע בתחום האונות או בירידה ברמת השיעור בגוף. כמו כן נמצא קשר בין רמות הפרולקטין לצפיפות העצם, להפרעות בראייה ולכאבי ראש.

מה הקשר לטיפולים נגד גזזת?

לפני הקמת המדינה ובשנותיה הראשונות של ישראל, עולים שהגיעו ממדינות אסיה ואפריקה סבלו מזיהום פטרייתי מדבק שזכה לשם "גזזת". המחלה פגעה במראה הפיזי (בדמות קרחות שהופיעו על ראשי הנדבקים בה) וסיבוכים שונים הובילו גם לזיהומים מוגלתיים. על מנת להדביר את המחלה נעשה שימוש בקרני רנטגן הבולמות את הפטרייה.

עם השנים הסתבר כי למרות ההצלחה בטיפולים נגד הגזזת, היו הילדים המטופלים כנגדה רגישים למחלה אחרת – מחלת הסרטן. סוגים שונים של גידולים שפירים או סרטניים הופיעו בקרבם בשכיחות רבה והילדים שהתבגרו הפכו למבוגרים חולי סרטן.

המדינה הכירה בזכויותיהם של מבוגרים אלה ובני משפחותיהם לפיצוי בשל הסבל שעברו – שנגרם לאחר טיפול אגרסיבי שתוצאותיו, אמנם, לא היו ידועות מראש, אך הוגדרו כרשלנות רפואית.

אם אתם נמנים על החולים באדנומה של יתרת המוח, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בנושא ומכיר על בוריים את השלבים הנדרשים על מנת להוכיח תביעה זו מול משרד הבריאות והביטוח הלאומי. התהליך קצר יחסית וסיכוי קבלת הפיצויים העומדים על 98 אלף שקלים ומעלה גבוהים יחסית

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!