פיצוי גזזת

החוק לפיצוי נפגעי גזזת

פיצוי גזזת

החוק לפיצוי נפגעי גזזת חוקק בשנת 1994 והוא קובע כיצד יש לפצות חולים אשר טופלו כנגד גזזת באמצעות הקרנות בין השנים 1946 ועד 1960.
כמו כן החוק קובע גם כיצד יש לפצות את שארי החולים, באם אלה הלכו לעולמם.

גובה הפיצויים אשר משולמים על ידי המדינה הינו סכום שנקבע על ידי וועדה רפואית אשר תפקידה לבדוק את מצבו הרפואי של החולה.

שלב מקדים לוועדה הרפואית אשר קובעת את שיעור הנכות הינו מעבר של וועדה הנקראת וועדת מומחים לפי החוק לנפגעי גזזת, אשר תפקידה לקבוע באם החולה בכלל יוגדר כנפגע גזזת. רק לאחר מעבר של וועדה מיוחדת זאת – ניגש החולה לאותה וועדה רפואית אשר תחליט לנושא אחוזי הנכות.

גובה הפיצויים עבור נפגעי גזזת

חולה אשר נקבעו לו אחוזי נכות לצמיתות של עד 39% – זכאי לפיצוי חד פעמי בגובה 1,200 ש"ח בגין כל אחוז נכות שנקבע.
חולה אשר נקבעו לו אחוזי נכות לצמיתות של בין 40% לבין 74% – זכאי לפיצוי חד פעמי בסך 50,000 ש"ח.
חולה אשר נקבעו לו אחוזי נכות לצמיתות של 75% ומעלה – זכאי לפיצוי חד פעמי בסך 100,000 ש"ח.

בנוסף לפיצוי החד פעמי, ישנו פיצוי בדמות קצבה חודשית לכל חיי החולה. גובה פיצוי גזזת נקבע על ידי הוועדה.

פיצוי בגין כאב וסבל

בעוד החוק לפיצוי נפגעי גזזת אינו מקנה פיצוי לנושא של כאב וסבל (עוגמת נפש), הרי שהנפגעים זכאים להגיש בקשה לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.
המוסד ישקול הכרה בנכות נפשית לקורבנות הגזזת.

עורך דין המתמחה בגזזת

ההתמודדות עם המערכת היא איננה פשוטה. כפי שתואר ישנם מספר שלבים ומנגנונים שחולה צריך לעבור על מנת להיות מוכר ולקבל פיצוי.

ישנה חשיבות עצומה בליווי של איש מקצוע בעל ניסיון בתחום הגזזת.

ליווי של עורך דין המתמחה בגזזת יכול להיות שווה ללקוח הרבה מאוד כסף ויכול להוות את ההבדל שבין אי זכאות לבין זכאות.

מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא גזזת? משרד שפרגר ושות' מסייע ללקוחותיו לקבל את הפיצוי והקצבה המגיעים להם.
צרו עמנו קשר למידע נוסף ולייעוץ ראשוני ללא עלות

לקריאה נוספת