שפרגר ושות - עורך דין נזיקין , תמונת גבר יושב בצד-הדרך לאחר תאונת דרכים
שפרגר ושות - עורך דין נזיקין , תמונת גבר יושב בצד-הדרך לאחר תאונת דרכים

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה
תאונת דרכים בדרך לעבודה

לפני עשור הלכה א' בדרכה מעבודתה לכיוון בית הספר של ילדיה על מנת לאספם בתום יום הלימודים.
כאשר עברה את הכביש באור ירוק במעבר החצייה פנה לפתע רכב, שגם לפניו הרמזור הציג אור ירוק ופגע קלות בהולכת הרגל שנפלה.

נהגת הרכב יצאה ממנו במרוצה לבחון את עוצמת הפגיעה של הולכת הרגל בה לא הבחינה קודם לתאונה ושמחה לראות כי יצאה בלי שריטה.

האם על הולכת הרגל להמשיך בשגרת יומה ולהגיע לבית הספר או לאסוף את פרטיה של הנהגת לתביעה עתידית?

כאשר לא חשים את הכאבים מיד

כפי שיעידו כל עורכי הדין העוסקים בתביעות נפגעי תאונות דרכים לא ניתן לקבוע את דרגת הפגיעה בשלב הראשון.
בניגוד לחתכים בהם אנו מצפים לראות כמות גדולה של דם, בפגיעה של רכב בהולך רגל לעתים יש פגיעה פנימית או כאבים המופיעים לאחר הפגיעה.
לאחר מספר ימים לא ניתן יהיה לאתר את הרכב הפוגע אם לא נלקחו הפרטים מיד לאחר קרות התאונה ולכן רצוי לשמור את שמו של הנהג, פרטי לוחית הזיהוי של הרכב, פרטי החברה המבטחת את הנהג, מספר טלפון וכתובת של הנהג והפוגע וכל פרט שיכול לסייע לאחר מכן בהגשת התביעה.

מתי מזיזים את הנפגע?

האינסטינקט הראשוני, פעמים רבות, הוא להזיז את הנפגע מהכביש לאחר התאונה. אך, חשוב לדעת כי במקרה של תאונה קשה יותר יתכן ומדובר בפגיעת ראש ולכן חשוב שאותו אדם לא ינוע כלל.
יש להמתין להגעה של צוות הטיפול (באמבולנס במרבית המקרים) ולאפשר להם להעביר את הנפגע בצורה בטוחה על אלונקה תוך קיבוע הגפיים על מנת למנוע פגיעה חמורה יותר.

לכן, במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך לבילוי שגרתי חשוב לשמור על הנפגע מפני פגיעה אפשרית של רכבים נוספים, ואם אינו יכול לנוע לעצור את התנועה ולהמתין להגעתו של צוות הטיפול וכן של המשטרה. חוקר התנועה יוכל לתעד את נסיבות התאונה, לסייע לאסוף פרטים של עדים לתאונה ולבחון את תנאי הדרך והסיבה שבגינה ארעה הפגיעה – הן על מנת לקבוע מי אשם והן על מנת לנסות ולמנוע תאונות בעתיד.

מי משפה על התאונה בדרך לעבודה?

נחזור למקרה של א' שנפגעה בצורה קלה בדרך לעבודה. כפי שנוכחנו לדעת, גם במקרה של פגיעה קלה יש לקבל את פרטי הנהג הפוגע ולאסוף את כל הנתונים הקשורים לתאונה. לאחר מכן, הגופים שיתבעו יהיו חברת הביטוח של הנהגת הפוגעת שתשפה את הולכת הרגל על הפגיעה עצמה וכן הביטוח הלאומי שיפצה את הנפגעת במקרה שהיא נאלצת לאבד ימי עבודה לאחר התאונה ובמהלך השיקום.

לסיכום, תאונות דרכים אינן צפויות לעולם ויכולות להתרחב בדרך לעבודה או ממנה או במהלך הליכה שגרתית ברחוב. הגורמים המפצים יהיו שונים בכל אחד מהמקרים ולכן כדאי להיוועץ בעורך דין מקצועי שיסייע באיסוף המסמכים הדרושים על מנת להגיש את התביעה ולמקסם את גובה הפיצוי המוענק לנפגע. עוד לפני הפנייה לעורך הדין יש לאסוף את פרטי הנהג והרכב הפוגע, חברת הביטוח ופרטי עדי ראייה.

בהקשר זה נציין טיפ אחרון – בשנים האחרונות ריבוי מצלמות האבטחה הפונות לרחוב בעסקים ובתים פרטיים מאפשר לקבל תיעוד מדויק של רגע התאונה ולסייע בתביעה. נסו לגלות האם מותקנת מצלמה כזו באזור בו התרחשה התאונה.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!