כיצד לבחור עורך דין
כיצד לבחור עורך דין

רשלנות רפואית שיתוק מוחין – דברים שלא ידעתם

כאשר זוג הורים (ואם לומר את האמת, גם המשפחה המורחבת) נערכים ללידה המתקרבת של ילדם, הכי קל וכיף לחשוב על התרחיש האופטימי. למדיין חיים שלמים שבהם הילד הוא "כמו כולם". גדל לו בחיקם האוהב של אמא ואבא, לומד לדבר וללכת, עובר מחלב למזון מוצק, נגמל מחיתולים, הולך לגן, לבית הספר, לצבא, לעבודה ומקים משפחה משלו. מעטים הם ההורים שלוקחים בחשבון מבעוד מועד מקרה של רשלנות רפואית שיתוק מוחין. עם זאת, לצערנו כבר היו מקרים מעולם.

רשלנות רפואית שיתוק מוחין – מה זה אומר בכלל?

אמהות לעתיד בישראל עוברות מסלול שלם של בדיקות, שתכליתן הוא כמובן לספק תמונה מקיפה במיוחד על התינוק המתפתח ברחם אמו. אם חלילה מתגלה בעיה, ההורים לעתיד יכולים לשקול את צעדיהם. אלא, שהדבר לא תמיד כל כך פשוט. מקרים רבים של רשלנות רפואית שיתוק מוחין יעידו על כך.

שיתוק מוחין יכול להיגרם מסיבה גנטית, וכן יכול להיגרם במהלך הלידה, כאשר היילוד לא מקבל די חמצן, ונגרמת לו פגיעה מוחית. שעות הלידה עשויות להיות קריטיות במיוחד לכל מהלך חייו של היילוד. כל שגיאה יכולה לעלות ביוקר: בעיות מוטוריות, בעיות קוגניטיביות ואף בעיות בדיבור עשויות להיות המחיר שהיילוד ישלם לאורך כל חייו, אם לא יטופל כראוי בעת הלידה.

מן הסתם, רשלנות רפואית שיתוק מוחין בימינו היא תרחיש קיצון שאפשר להימנע ממנו בקלות. לטובת הרופאים עומדים מיטב האמצעים, המוניטורים והבדיקות כדי לאמוד על אספקת החמצן ליילוד בעת הלידה. אם חלילה נראה שיש מקום להתערבות כירורגית, זה בדיוק הזמן לפעול, מבלי לאבד זמן חיוני. אולם, לחץ בחדר הלידה, רופאים שלא מקבלים החלטות נכונות בזמן אמת, שיקול דעת לקוי או עיגול פינות עשויים כולם להוביל לתוצאות הרות גורל – רשלנות רפואית שיתוק מוחין.

רשלנות רפואית שיתוק מוחין – מה עוד חשוב לדעת?

כאמור, רשלנות רפואית שיתוק מוחין הם שני מושגים שמתקשרים אצלנו אוטומטית לנעשה בחדר הלידה, אולם לא כל המקרים אכן תואמים לפרופיל הזה. ישנם מקרים שהם בגדר בלתי נמנעים. מקרים שבהם הרופאים פועלים ללא רבב, אך עדיין קורה מה שקורה. אם כך, כאשר מוגשת תביעת נזיקין, יש לעשות מעל ומעבר כדי להוכיח שאכן זה המצב. הקשר בין רשלנות רפואית שיתוק מוחין הוא אכן מובהק. אכן, הצוות הרפואי לא פעל כדרוש.

אגב, חשוב לציין בהזדמנות זו שרשלנות רפואית שיתוק מוחין פירושו גם מקרים שבהם ההיריון בסיכון, אך האם לא ידעה זאת.

אם כך, יש לשאול האם ננקטה חובת זהירות. האם אותה אם לעתיד קיבלה את כל המידע שלו הייתה זקוקה, כך שהיה ניתן למנוע את המקרה של רשלנות רפואית שיתוק מוחין? אם כן, האם הייתה הפרה של חובת הזהירות? האם הצוות הרפואי העניק לאם טיפול לא מקיף מספיק ולא זהיר מספיק? מכאן, השלב הבא הוא להציג שאכן התינוק שנולד סובל מנזק, עניין פשוט יחסית אם אכן ישנו נזק. השלב האחרון הוא ההוכחה שאכן כל המרכיבים קשורים זה לזה – רשלנות רפואית שיתוק מוחין שקשורים זה בזה באופן חד משמעי שאינו משתמע לשני פנים.

בנקודה זו בנושא של רשלנות רפואית שיתוק מוחין יש לציין את המושג "הולדה בעוולה" כלומר היילוד או הוריו יכולים להוכיח שאכן היה מקום למנוע את הטעות שתלווה אותו כל חייו.

בכל מקרה, היכרות עם עורך דין בקיא ומהימן במקרים רגישים אלו יכולה לסייע לכם ולמשפחתכם לקבל פיצויים גבוהים ככל הניתן – כסף שיעזור לכם להסתגל למציאות החדשה.

רשלנות רפואית שיתוק מוחין – מדריך לקבלת פיצויים מירביים

כשמצטרף למשפחה ילד חדש, ברור שאנחנו מדמיינים בשבילו עתיד מזהיר, או לכל הפחות, שיהיה "כמו כולם". שיחווה את החיים במסלול שכולנו בישראל מכירים. עם זאת, מקרה של רשלנות רפואית שיתוק מוחין משנה את התמונה ב-180 מעלות. ביחד עם ניפוצן של חלק מהפנטזיות שהיו לנו מהילד החדש, צפויה למשפחות המתמודדות עם רשלנות רפואית שיתוק מוחין של ילדם התמודדות לא פשוטה גם מן המישור הפרקטי. יש לרכוש לילד מכשור וציוד, ההורים מאבדים את יכולתם להתפרנס באופן חלקי או מלא, ועוד. לשם כך בדיוק נכתב המדריך הבא, רשלנות רפואית שיתוק מוחין – המדריך לקבלת פיצויים מירביים.

רשלנות רפואית שיתוק מוחין – עיקרי הדברים

כל זוג לקראת לידה שעושה את דרכו לבית החולים אול לטיפול רפואי, עושה זאת מתוך הנחה ששם הוא יזכה לטיפול הרפואי הטוב ביותר. היולדת תחובר למוניטור, צוות רפואי המורכב ממיילדות ורופאים יבחן את התקדמות הלידה, ואם חלילה משהו לא יהיה כשורה, הדבר יזכה להתייחסות מיידית. הכל כדי לדאוג לבריאות ולשלמות של האם והיילוד. ומה קורה כשזה לא קורה בפועל? התוצאה עשויה להיות הרת גורל: פגיעות בגפיים, בעיות מוטוריות-התפתחותיות, בעיות בטונוס – ואת כל זה היה ניתן למנוע.

מטבע הדברים, רשלנות רפואית שיתוק מוחין היא התמודדות משפחתית. לא רק למי שסובל ממנה. ההורים צפויים להוציא כסף רב על מנת להתמודד עם המצב החדש שנקלעו אליו, הם עשויים לאבד את פוטנציאל ההשתכרות שלהם, וגם היילוד עצמו, תלוי במצבו.

אי אפשר לדבר על רשלנות רפואית שיתוק מוחין מבלי לדבר על הולדה בעוולה. זהו מונח שמשתלב בכל תביעת נזיקין בעקבות טעויות ורשלנות בחדר הלידה. מדובר בטעות או בליקוי שהיה ניתן למנוע אילו הרופא או הצוות הרפואי היה מקבל את ההחלטות הנכונות ברגע האמת, אולם משזה לא קרה, יש להתחיל בהליך משפטי שעניינו רשלנות רפואית שיתוק מוחין.

מה למעשה קורה בפועל בעת תביעת רשלנות רפואית שיתוק מוחין?

כאן נכנס לתמונה המושג "חובת הזהירות": האם היה לה מקום בכלל להילקח בחשבון (למשל, האם הייתה אינדיקציה לכך שמדובר בהיריון בסיכון, או אינדיקציות רפואיות במהלך הלידה – האטת דופק, חוסר בחמצן ועוד)? האם היא אכן לא ננקטה, והרופאים והמיילדות לא מילאו את תפקידם נאמנה וזיהו את הסכנה בזמן? האם באמת יש נזק בפועל שהתינוק שנולד סובל ממנו? האם יש קשר חד משמעי בין כל הסעיפים הללו, כלומר רשלנות רפואית שיתוק מוחין שהולכים יחדיו?

למה לצפות כשיוצאים להליך משפטי בנושא רשלנות רפואית שיתוק מוחין?

נשאלת השאלה – האם ללא הפעילות (או אי הפעילות) של הצוות הרפואי, עדיין היילוד היה נולד כשהוא סובל מהבעיות הללו? במהלך המשפט יהיה צורך לרדת לעומקם של דברים, לבחון הכל באופן יסודי ולהגיע למסקנה חד משמעית שזה אכן המצב ואין מדובר רק בקשר נסיבתי.

כמו כן, אחד המושגים שייכנסו לתמונה הוא "נזק לא ממוני". שלא כמו הצורך בכלים רפואיים, תמיכה, אובדן הכנסות פוטנציאליות שלו או של הוריו, החיים כסובל מנכות הם קשים, ואת הקושי הזה קשה לכמת. זהו הנזק הלא ממוני, כלומר שאינו קשור במישרין לכסף.

השורה התחתונה היא שהדרך הטובה ביותר להגיע לפיצויים מירביים במקרה של רשלנות רפואית שיתוק מוחין היא שעליכם להיעזר בעורך דין הבקיא ברזי תביעות הנזיקין, ובפרט כזה אשר מיומן לייצג בתיקים של רשלנות רפואית שיתוק מוחין. מדובר בהליך קשה, לעתים ארוך ולא פשוט מנטלית. אתם רוצים לצדכם אדם מקצועי שיעזור לכם לעבור אותו, בתקווה להקל, ולו במעט, את ההתמודדות.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!