כיצד לבחור עורך דין
כיצד לבחור עורך דין

תביעת ביטוח לאומי – המצוי לעומת הרצוי

במציאות כמו במציאות, תמיד יש פער בין המצוי לרצוי. תמיד נדמיין הליך מסוים בתור הליך קל ופשוט, תמיד נגיד לעצמנו "הכל נראה די מסודר והגיוני, מה כבר יכול להשתבש, תוך כמה חודשים מההתחלה ועד הסוף וזה מאחורינו", ותמיד נופתע כשזה לא יקרה. אם אתם עומדים לפני תביעת ביטוח לאומי מכל סוג שהוא, הרשו לנו לעשות לכם סדר בבלגן, לחסוך לכם הפתעות לא נעימות בדרך ולהפוך את ההליך הלא פשוט הזה לפשוט ככל הניתן.

תביעת ביטוח לאומי – הרצוי

התעוררה אצלכם בעיה, לא עלינו. חוויתם תאונת עבודה, אתם מעוניינים בסכום כסף מסוים שיעזור לכם להתמודד עם המצב אליו נקלעתם, מצבכם הרפואי הידרדר וכעת אתם סבורים שמגיעים לכם אחוזי נכות ותשלום הולם מביטוח לאומי, הפכתם לסיעודיים ואתם סבורים שמגיעה לכם גמלת סיעוד, אתם מתקשים לזוז ממקום למקום וכעת זקוקים לקצבת ניידות שתשפר את מצבכם הכלכלי, והרשימה עוד נמשכת ונמשכת. הצעד המתבקש הוא תביעת ביטוח לאומי.

במצב הרצוי, יהיו עליכם להציג אישור פשוט וזמין, שאותו תוכלו להשיג במו ידיכם מהרופא המטפל בכם. בהמשך הדרך, יהיה עליכם להתייצב בפני ועדה רפואית שבה תעידו על כך שאכן מצבכם הרפואי נפגע, אתם לא יכולים להתפרנס כפי שהייתם יכולים אם הייתם בריאים, אתם מתמודדים עם נטל כלכלי משמעותי, וגם האנשים הקרובים אליכם (בעל, אישה, ילדים, אחים) נאלצים להתלוות אליכם לטיפולים הרפואיים ולהפסיד עבודה. במהלך אותה תביעת ביטוח לאומי, יקשיבו לכם בלב חפץ, יגלו אמפתיה, יבינו כי אתם דוברי אמת, ובסופו של דבר, ימים ספורים אחרי, תתבשרו על כך שהוועדה החליטה להיעתר לבקשתכם ולהעניק לכם את הקצבה המבוקשת.

 

תביעת ביטוח לאומי – המצוי

כאמור, התרחיש המופיע לעיל הוא תרחיש אוטופי, כזה שכמעט אף פעם אינו מתגשם. הביורוקרטיה הישראלית ידועה כמורכבת ומגושמת, ויותר מכל – איטית.

לא משנה אם אתם חפצים בקצבת ניידות שתסייע לכם להתנייד ממקום אחד לאחר בצורה חלקה ככל הניתן, חרף המגבלות הפיזיות, גמלת סיעוד ואף עובד שיגיע אליכם הביתה ויסייע לכם עם כל אתגר, קצבת נכות כללית שאמורה לסייע לכם להתמודד עם נכות שפוגעת בפוטנציאל ההשתכרות שלכם ושל הסובבים אתכם, או כל דבר אחר, תגלו עד מהרה כי תביעת ביטוח לאומי היא לא עניין של מה בכך.

ראשית, יהיה עליכם לאסוף באופן מדוקדק את כל הראיות אשר ימחישו את מצבכם. להראות את המקום שבו נפגעתם, לאסוף צילומים, בדיקות וחוות דעת רפואיות שיהיו קבילות וברורות מספיק – כל זה לא עניין פשוט, וקל להתבלבל.

שנית, בבואכם לטפל בתביעת ביטוח לאומי, יהיה עליכם לרוב לעמוד מול ועדה רפואית. כל להילחץ, לא למצוא את המילים או פשוט לא לדבר בשפה הנכונה – הן משפטית והן רפואית, על מנת לשטח את טענותיכם באופן נכון והגיוני. לא בכל יום אתם מתייצבים מול שורה של מומחים.

מעבר לזה – האינטרס של המדינה ושל המוסד לביטוח לאומי הוא לצמצם א התביעה שלכם ואת הפיצויים שאותם תקבלו – מן הסתם מדובר באינטרס ההפוך מזה שיש לכם.

 

ככל והדבר נוגע לתביעת ביטוח לאומי – כיצד מגשרים על הפער הזה?

תביעת ביטוח לאומי היא הליך לא קל, מאתגר ומבלבל, בפרט לחסרי השכלה משפטית (כלומר רובנו). לשם כך, עורך דין המתמחה בתביעות נזיקי ובאופן ספציפי במוסר לביטוח לאומי, הוא לא פחות מחובה. הוא ייצג נאמנה את האינטרסים שלכם, יעניק לכם מניסיונו ופשוט יהיה שם בשבילכם בהליך כולו. במילים אחרות – עורכי הדין של שפרגר ושות' יסייעו לכם לגשר בין הרצוי למצוי.

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!