כיצד לבחור עורך דין
כיצד לבחור עורך דין

נגעים סרטניים בעור

נגעים סרטניים בעור: הבטיחו את הזכויות שלכם

אם הגעתם לעמוד זה סביר להניח כי סבלתם ו/או אתם סובלים מנגעים סרטניים בעור, כאשר אנחנו מדברים על נגעים סרטניים בעור אנו מדברים על נגעים אשר ברוב המקרים היה ניתן למנוע אותם, לבלום אותם ולעיתים מסוימת גם החלמה מלאה בהנחה והצלחנו "לתפוס" את הנגע הסרטני בזמן ולטפל בו. יחד עם זאת, לא מעט פעמים אנו עדים לתופעות של רשלנות רפואיות כתוצאה מאבחון שגוי ולוקה או מטיפול לא הולם בסטנדרטים נמוכים. משרד עורכי דין שפרגר ושות' מתמחה בהבטחת הזכויות שלכם בכל הקשור לנגעים סרטניים בעור.

כל חודש בחודשו: קרוב ל – 200 מאובחנים בנגעים סרטניים בישראל

לפי נתונים אנו רואים כי כל חודש ישנם קרוב ל – 200 מאובחנים שונים בנגעים סרטניים בישראל. חלקם גילו זאת במוקדם ויכולים להבטיח בלימה ואפילו החלמה מהירה ואילו אחרים הגיעו מעט באיחור מסיבות שונות. כאשר אנחנו מדברים על נגעים סרטניים בעור אנו מדברים על מספר רחב של סוגים כאשר הבולטים ביניהם:

  • מלנומה
  • BCC
  • SCC

הנגע הסרטני השכיח ביותר: מלנומה

במדינות המפותחות בעולם המערבי אנו רואים כי הסרטן השכיח ביותר הוא דווקא סרטן המלנומה, לצערנו מדובר בסרטן העור "הקשה" ביותר יחד עם סיכויי החלמה לא גבוהים במיוחד אם לא הורגים אותו כשהוא עוד צעיר. לא מעט פעמים אנו רואים רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון ראשוני לוקה של המלנומה ובטיפול ההמשך שניתן. מלנומה פוגשת את הפציינט במגוון תצורות: על גבי העור, במערכות העיכול, כבד, בעין, בגרון, במערכת הלימפה ואפילו במוח.

אנו עדים לכך שגורם הסיכון המרכזי הוא דווקא השמש, חשיפה ממושכת לשמש יכולה לגרום להתפתחות של מלנומה. יחד עם זאת אנו רואים אנשים רבים הנמצאים בקבוצת סיכון לסרטן זה: בעלי נמשים רבים, אנשים בעל גוון עור בהיר הנוטים "להישרף" בשמש, היסטוריה משפחתית וגנטיקה, מערכת חיסונית מוחלשת ובעלי שומות בגוף (לא פעם השומה הייתה ממאירה אך הרופא המטפל התעלם והפציינט התוודא לכך אחרי מספר שנים – הרי זה רשלנות רפואית לשמה). כמו כן אנשים שביצעו טיפולים בקרינת רנטגן בין השנים 1945 ל-1960 נגד מחלת הגזזת עשויים גם כן לסבול ממחלות שונות, ביניהן נגעים סרטניים בעור, העשויים להתפתח כתוצאה מאותם טיפולים.

שומה חדשה: הרופא מחויב לעשות ביופסיה

כאשר אנחנו נלך לרופא עור, הרופא עור יבדוק מספר דברים על מנת לדעת אם השומה החדשה בגופנו היא בעלת אופי "ממאיר", בין הדברים שיבדקו – קוטר הגדול מ6 מ"מ, גדילה או שינוי לאורך זמן, שינוי בגווני הצבעים, חוסר סימטריה וחוסר סדירות. כאשר אחד מן הממצאים המוצגים למעלה יופיע על רופא העור לקחת ביופסיה ו/או להסיר את הנקודה החשודה. תוצאות הביופסיה הם מלאכת מחשבת של ממש ומספרים לנו לא מעט על מצבו הרפואי של המטופל והאם מדובר בנגע סרטני ו/או במלנומה. כמו כן, גם הסרה של השומה תעזור לנו להבין האם הנגע חדר מעבר לשכבה השטחית של העור.

חשיבות ליווי משפטי: נגעים סרטניים בעור

את הגלגל יהיה לכם קשה מאוד להחזיר אחורה, אך יחד עם זאת מגיע לכם להבטיח את זכויותיכם שנפגעו כתוצאה מטיפול לוקה. בין המקרים השכיחים ביותר בהם אנו רואים רשלנות רפואית:

  • חוות דעת רשלנית – חוות דעת רשלנית של רופא עור אשר טען כי אין שום נגע סרטני הוא אחד מן המקרים השכיחים ביותר אותם אנו רואים, למעשה מדובר בהתרשלות של בעל המקצוע שגרמה לנזק לפציינט – כתוצאה מכך אנו רואים אי עבודה של הרופא בהתאם לפרוטוקולים הנהוגים, כמו כן קיימת הצדקה מלאה לתביעה מצד הפציינט.
  • רשלנות באבחון – רשלנות באבחון יכולה להתבטא במספר דרכים: חוסר אבחון, אבחון מאוחר ואבחון שגוי
  • רשלנות במעקב אחר סרטן העור – אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון נדרשים לקבל הפנייה לשם בדיקת נגעים סרטניים על העור, כאשר מתקיים מעקב קבוע ניתן לבלום את המחלה ואף למגר אותה במקרה הצורך. רשלנות היא מצב בו חולה חלה בסרטן העור ו/או בן משפחה ולא נעשה מעקב הולם כנדרש על מנת למנוע את חזרתה.
  • רשלנות רפואית בניתוח סרטן העור – מצבים בהם הפציינט עובר ניתוח כירורגי אשר לא קשור לנגע הסרטני ממנו הוא סובל, עיכובים בכל הקשור לניתוח להסרת נגע סרטני, כמו כן על הרופא להחתים את הפציינט בטופס "הסכמה מדעת" בו הוא מספר לו על כל ההיבטים של הטיפול והניתוח, תופעות הלוואי ועוד – היה והרופא לא סיפר מדובר ברשלנות לשמה.

סרטן עור בעקבות מחלת הגזזת:

טיפול באמצעות קרינת רנטגן נגד מחלת הגזזת היה דבר מקובל בעבר, בעיקר בסוף שנות המאה ה19 ועד שנות ה60 של המאה הקודמת. בישראל נעשה שימוש נרחב בטיפול זה כנגד מחלת הגזזת שהייתה נפוצה מאוד בקרב העולים החדשים בשנות ה40 וה-50 בישראל. טיפול זה באמצעות קרינת רנטגן הוכח מחקרית לאחר מכן כי הוא עשוי לגרום בסבירות גבוהה למחלות רבות ומסוכנות, חלקן אפילו בלתי הפיכות כמו למשל סרטן ומחלות קשות אחרות. בין סוגי הסרטן הנפוצים ביותר הקשורים למחלת הגזזת הם סרטון העור מהצוואר ומעלה BCC ו-SCC.

זה הזמן שלכם להבטיח את הזכויות שלכם: משרד עורכי דין שפרגר ושות'

משרד עורכי דין שפרגר ושות' נחשב לאחד מן המשרדים המובילים בארץ ובאזור הצפון בפרט, במשך השנים הענקנו ללקוחותינו שירות אישי, יעיל ומהיר בתחומים שונים. כמו כן, צברנו לעצמנו ניסיון בניהול תיקים מול המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות וחברות הביטוח. משרדנו מתמחה בנגעים סרטניים בעור ועזר לעשרות לקוחות להבטיח את הזכויות שלהם. מה איתכם?

WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!