כיצד לבחור עורך דין
כיצד לבחור עורך דין

נפגעי גזזת – 5 עובדות חשובות

תביעת גזזת
תביעת גזזת

התמודדות עם מחלה קשה היא עניין מורכב מאין כמוהו גם ככה. צריך לשאת בקשיים של הטיפולים, בכאבים, באובדן שעות העבודה, וכמובן להתמודד עם כל הקשיים הנפשיים. כאשר המחלה עצמה נגרמה בעקבות רשלנות, קל וחומר רשלנות מערכתית של המדינה, ההתמודדות קשה אף יותר. זהו המקרה של נפגעי גזזת.

אז הנה לפניכם מספר עובדות חשובות על נפגעי מחלת הגזזת (כמו גם על עורך דין גזזת)

  1. ראשית, מהי גזזת בכלל? גזזת היא מחלת עור פטרייתית, אשר בימי קום המדינה טיפלו בה באמצעות רנטגן. בדיעבד, ברור לכול כי הטיפול בגזזת היה שגוי ביותר, וגרם הרבה יותר נזק מתועלת. כמעט כל המטופלים בימי קום המדינה הגיעו ממחנות עולים וסבלו מצפיפות ודלות אמצעים. כעבור שנים הסתבר כי ישנם רבים שמוגדרים נפגעי גזזת. מטופלים מן העבר, שאף מדווחים על מעקב לקוי מצד מערכת הבריאות, נאלצו להתמודד עם סרטן, גידולים שפירים במוח ובבלוטות התריס, ותופעות קשות נוספות. נפגעי גזזת כמובן לא יכולים להשלים עם המצב.
  2. קיים חוק בשם "החוק לפיצוי נפגעי גזזת" כאמור, אין שום סיבה להשלים על המצב הקיים ופשוט להתמודד עמו בשקט. ישנה הכרה מבחינת המחוקק הקיימת כבר משנת 1994, כאשר הלך והתברר היקף התחלואה בקרב אלו שקיבלו את הטיפול הלקוי שרק החמיר את מצבם בימי קום המדינה (בשנים 1946-1960).
  3. ישנו הליך חוקי ומדוקדק שבו צריכים לעמוד כדי להיחשב "נפגעי גזזת" מבחינת ביטוח לאומי והמדינה: השאיפה של נפגעי גזזת, כמו במקרים נוספים של תביעות נזיקין כנגד המדינה והרשויות, היא לזכות לציפויים מירביים וכן באחורי נכות גבוהים ככל הניתן, שכמובן ייתרגמו לכסף. אי לכך, השאיפה היא להוכיח את היקף הפגיעה, השינוי הדרסטי שאותו התובע עבר בחייו, וחשיבותו של סכום הכסף כדי לאפשר לו רמת חיים נאותה עכשיו כשיש לו הוצאות רפואיות ויכולתו להתפרנס נפגעה.
  4. ההליך כולל ועדת מומחים לפי החוק לנפגעי גזזת, ולאחריה ועדה רפואית נוספת, שניהם מתנהלים נגד משרד הבריאות: ההליכים הללו מתייחסים למישור הפיזי גרידא, כלומר להליכים הרפואיים היקרים, להתמודדות עם הפגיעה בפרנסה והנטל שמתחלק בין התובע ובין בני משפחתו שצריכים להיות שם בשבילו. בכל הקשור לכאבים וסבל נפשי, ניתן לקבל רק אם ניתנו אחוזים על נכות פיזית "("עוגן פיזי"), שכן במקרים של מחלה קשה, עוגמת הנפש היא ניכרת.
  5. אי אפשר לוותר על עורך דין איכותי שילווה אתכם לאורך כל הדרך: כמו בכל תביעה, ובפרט תביעת נזיקין, אתם לא יכולים לוותר על עורך דין מיומן ובקיא המכיר את החוק לפני ולפנים. יהיה צורך להוכיח שהמגבלות הפיזיות והכאבים כולם נובעים מתוך טיפול הגזזת הלא איכותי שניתן לתובע בילדותו. כמובן שמבחינת ביטוח לאומי, הם עשויים לטעון כי הגיל המבוגר של החולים יכול להיות הגורם למחלה ולא הגזזת. במקרה כזה, יש להבהיר מעבר לכל ספק שהגזזת היא-היא הגורם. מדובר בהליך לא קל, לעתים אף ממושך, ואיש מקצוע מומחה ומיומן כמו עורכי הדין של שפרגר ושות' הם בדיוק האנשים שאתם צריכים לצדכם.
WhatsApp
Facebook
Email
LinkedIn
 
x
 
x
 
x
 
x
 
x
 Facebook
x
 
x
 
x
 
x
 Contact us
x
Submit
Email is incorrect
Thank you for your message!